وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : چهارشنبه 2 مهر 1393 ساعت 09:13   |   کد مطلب: 9701
عصر شعر و خاطره اسطوره های مقاومت در تویسرکان برگزار شد
همزمان با دومین روز از هفته دفاع مقدس عصر شعر و خاطره اسطوره های مقاومت با حضور جمعی از شاعران و علاقمندان فرهنگ و ادب شهرستان های تویسرکان و ملایر در آرامگاه میررضی آرتیمانی تویسرکان برگزار شد.

به گزارش نافع به نقل از  رودآور مهدی حاجی زین‌العابدینی‌ رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی تویسرکان در مراسم عصر شعر و خاطره اسطوره های مقاومت که در آرامگاه میررضی آرتیمانی برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره هشت سال دفاع مقدس اظهار کرد: زنده نگه داشتن و پیروی از آرمان‌های کسانی است که از ارزشمندترین سرمایه خود یعنی جانشان گذشتند و مردانه جنگیدند وظیفه ای است که بر دوش تک تک آحاد جامعه است.

وی افرود: افکار عمومی مردم و نسل جدید نباید فراموش کنند که اقتدار و استقلال امروز کشور از جمله دستاورهای جنگ تحمیلی است.

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی تویسرکان با بیان اینکه از راه های انتقال فرهنگ جبهه وشهادت و تبیین دفاع مقدس برای جوانان اشعار و کتب مختلف درباره هشت سال دفاع مقدس است، تصریح کرد: بی تردید تمامی آن ایثارگری ها، ایمان و خلوص ها را نمی توان در ابیات و نوشته ها آن طور که باید و شاید نوشت ولی می توان بخش کوچکی از آن مردانگی را بیان کرد.

حاجی زین‌العابدینی‌ با تأکید بر اینکه اشعار ایرانی دارای سابقه درخشان و غنی است، افزود: ما امروز افتخار می کنیم که شعرا در انتقال فرهنگ جبهه و شهادت با اشعار زیبا و پرمحتوای خود نقش آفرینی می کنند.

در این مراسم تعدادی از شاعران و ترانه سرایان تویسرکانی و ملایری اقدام به خواندن اشعار خویش با موضوع دفاع مقدس برای حاضران کردند.

حسن مالمیر(حامدتویسرکانی)، قربان فرحی، خدامراد جلیلوند، اعظم سوری، زهرا ترکاشوند ومعصومه حسینی از شعرای تویسرکانی و ابوالقاسم رنجبر، شیوا فضلعلی، اکبری و طاهرنیا از شهرستان ملایر شاعرانی بودند که اشعار زیبای خود را قرائت کردند.

در این برنامه گروه نی نواز شهرستان تویسرکان نیز برنامه زیبایی اجرا کردند.

 

دیدگاه شما