وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : جمعه 17 بهمن 1393 ساعت 00:31   |   کد مطلب: 12709
برگزاری آیین نکوداشت شاعر "صد دانه یاقوت" در زادگاهش همدان/ افتتاح کتابخانه رحماندوست با 5 هزار جلد کتاب
آیین نکوداشت مصطفی رحماندوست، نویسنده و شاعر نامی کشور در زادگاهش همدان برگزار شد.

به گزارش نافع، این آیین 16 بهمن با حضور اصحاب فرهنگ و هنر در سینما کانون برگزار شده و از این شاعر بنام کشورمان تجلیل شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان در این آیین گفت: مصطفی رحماندوست از بزرگان حوزه ادبیات و شعر کودک و نوجوان کشور و فردی توانمند است که حدود 200 عنوان اثر و بیش از پنج میلیون شمارگان آثار دارد.

سید محمدرضا جوادی بیان کرد: کهن دیار همدان پایتخت تاریخ و تمدن ایران اسلامی همواره در دوره های مختلف تاریخی مهد و زادگاه مفاخر و بزرگانی نام آور در حوزه های مختلف دینی،علمی و فرهنگی بوده است.

وی افزود: این افتخار همواره شامل مردم این استان بوده همچنانکه در دوران معاصر نیز بزرگان صاحب نام از این دیار در آسمان پر ستاره ادب کشور می درخشند.

جوادی اضافه کرد: مصطفی رحماندوست به تصدیق و تایید بسیاری از متفکران علم و ادب نقش بی بدیلی در بسط، توسعه و تعمیق شعر و ادبیات کشور به ویژه در حوزه کودک و نوجوانان داشته است.

کودکان افغان هم حق یادگیری دارند

مصطفی رحماندوست نیز گفت: نخستین کار کودکانه اش داستان است و نخستین کاری که در حوزه کودکان به رشته نگارش درآورده مربوط به همان سال ها و به صورت نمایشنامه است.

وی اضافه کرد: در سال 1349 از شهر همدان برای ادامه تحصیل به تهران عزیمت کردم و در رشته زبان و ادبیات فارسی مشغول تحصیل شدم و حضور در تهران فرصتی بود برای آشنایی با بزرگان ادبیات.

این شاعر کودکان بیان کرد: در اواخر دورهِ دانشجویی بود که ˈادبیات کودکان و نوجوانانˈ را شناختم و تصمیم گرفتم سالک و ره پوی این راه باشم و ساده نویسی را با ورق زدن کتاب کودکان و قصه نوییس آغاز کردم.

رحماندوست گفت: امروز 30 سال است که بدون وقفه برای بچه ها کار می کنم، هر شغلی را هم که پذیرفته ام، به ادبیات کودکان و نوجوانان ربط داشته است.

وی گفت: تاکنون 160 اثر به صورت مجموعه شعر برای کودکان و نوجوانان به رشته تحریر درآورده ام و امروز تیراژ های کتابم به 5.5 میلیون نسخه می رسد.

رحماندوست، مجموعه ضرب المثل ها، ترانه های نوازش و همچنین مجمعوعه شعر های قصه پنج انگشت را از آثار خود در حوزه کودکان معرفی کرد.

وی از افتتاح کتابخانه رحماندوست و اهدای 5 هزار جلدکتاب به این کتابخانه نیز خبر داد.

رحماندوست گفت: آموزش و یادگیری حق همه کودکان است و ما باید امکاناتی را برای کودکان اتباع خارجی بویژه کودکان افغان که در کشور هستند فراهم کنیم تا این افراد با باری از فرهنگ، علم و ادبیات ایرانی به کشور خود بازگردند.

انتهای پیام/ح

دیدگاه شما