وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : دوشنبه 22 تير 1394 ساعت 18:16   |   کد مطلب: 15251
کتابخانه ویژه "کودک و نوجوان" در تویسرکان تأسیس می شود
مدیر اداره کتابخانه های عمومی تویسرکان گفت: به دنبال آن هستیم تا کتابخانه عترت تویسرکان به عنوان کتابخانه ویژه کودک و نوجوان شناخته و معرفی شود.

به گزارش نافع، مهدی کریمی» در گفت و گو با خبرنگار رودآور با بیان اینکه در سطح شهرستان تویسرکان هفت کتابخانه( دو کتابخانه روستایی و چهار کتابخانه شهری) فعالیت دارند، گفت: با رایزنی های صورت گرفته با مرکز این نهاد در استان کتابخانه تصمیم بر آن است تا کتابخانه عترت تویسرکان به عنوان کتابخانه ویژه کودک و نوجوان شناخته شود.

وی با بیان اینکه زیربنای کتابخانه های تویسرکان سه هزار و 313 مترمربع است، اظهار کرد:  14 کتابدار در تویسرکان فعالیت دارند و نیز در سال گذشته نیز دو انجمن خیرین کتابخانه ساز تویسرکان و سرکان در وزارت کشور ثبت شد.

مدیر اداره کتابخانه های عمومی تویسرکان با اشاره به اینکه، این شهرستان، شهرستان سوم در تحقق شاخص های حوزه امور کتابخانه ها در سال 93 در استان شناخته شد، افزود: در سال 93 رضا شمس الهی، عضو فعال کتابخانه شهید صدوقی تویسرکان به عنوان کتابخوان برتر کشوری معرفی شد.

کریمی همچنین از کسب رتبه اول فرهنگی امور کتابخانه های تویسرکان در سال گذشته در استان خبر داد و عنوان کرد: فضا سازي فرهنگي كتابخانه، فعاليت موثر در مسابقات فرهنگي، وجود كانون هاي ادبی، كانون هاي مطالعاتي، برگزاري جلسات نقد كتاب، برگزاري نمايشگاه در محل كتابخانه و عصر شعر و شعر خوانی از محورهایی بود که با فعالیت مثبت این نهاد درتویسرکان سبب شد تا امور کتابخانه های تویسرکان رتبه اول فرهنگی استان در سال 93 را به خود اختصاص دهد.

وی با بیان اینکه کتابخانه عمومی روستایی بعثت در روستای سیدشهاب نیز در سال گذشته افتتاح شد، تصریح کرد: همچنین در سال گذشته کتابخانه عمومی روستایی موعود(ع) در روستای لامیان و ایستگاه مطالعه شهرستان در بخش اورژانس بیمارستان ولیعصر(عج) افتتاح شد.

مدیر اداره کتابخانه های عمومی تویسرکان راه اندازی کتابخانه عمومی در شهر فرسفج به عنوان یکی از  دو شهر فاقد کتابخانه در استان همدان، توسعه زیر بنای کتابخانه رضی الدین آرتیمانی، راه اندازی کتابخانه شهرک قائم با جمعیت تقریبی چهار هزار نفر و دو کتابخانه روستایی در روستاهای اشترمل و جعفریه و تجهیز سالن آمفی تئاتر کتابخانه رضی الدین آرتیمانی، تعمیرات گسترده در کتابخانه ها را به عنوان برخی از برنامه های در دست اقدام نهاد کتابخانه های عمومی تویسرکان در سال 94 برشمرد.

کریمی به کاهش 48 درصدی درآمد کتابخانه های عمومی تویسرکان از محل نیم درصد اعتبارات دریافتی از شهرداری ها نیز اشاره کرد و گفت: سال گذشته در روند فعالیت کتابخانه های عمومی شهرستان تویسرکان چهار هزار و 658 عضو، 59 هزار و 958 عنوان منبع کتاب ، 9 هزار کتاب اهدایی و 58 هزار و 675 کتاب به امانت رفته ثبت شد.

 انتهای پیام/ح

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما