وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : سه شنبه 27 مرداد 1394 ساعت 17:06   |   کد مطلب: 15915
کتابخانه تخصصی کودک و نوجوان در همدان راه‌اندازی می‌شود
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی همدان از عضویت 79 هزار و 914 نفر در کتابخانه های استان خبر داد.

به گزارش نافع، عاطفه زارعی در جمع خبرنگاران افزود: این رقم براساس آمار ابتدای سال 94 به دست آمده و با شروع سال تحصیلی جدید و مراجعه دانش آموزان و دانشجویان به کتابخانه ها افزایش خواهد یافت.

وی اظهار کرد: 101 کتابخانه عمومی در استان وجود دارد که 69  مورد آن در مناطق شهری و 39 باب در روستاها واقع شده است.

زارعی با بیان اینکه در استان همدان 100 روستا کتابخانه ندارد، خاطرنشان کرد: با همکاری استانداری، روستاهای بالای یک‎هزار و 500 نفر جمعیت که کتابخانه عمومی ندارند؛ شناسایی شده و تأسیس کتابخانه عمومی با همکاری مسئولان و خیرین در دستور کار اداره کتابخانه‌ها قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه براساس برنامه پنجم توسعه باید به ازای هر نفر، یک کتاب در کتابخانه عمومی وجود داشته باشد، گفت: در حال حاضر به ازای هر 100 نفر در کتابخانه‌های عمومی 63 کتاب وجود دارد در حالیکه در حالت استاندارد جهانی به ازای هر نفر سه کتاب وجود دارد.

مدیرکل کتابخانه های همدان با بیان ایکنه کتابخانه مرکزی همدان دارای 11 هزار عضو فعال است، اعلام کرد: بیش از 200  کتابدار شهری و روستایی در کتابخانه‌های استان فعالیت می‌کنند.

زارعی با اشاره به برنامه‌های هفته دولت نیز اعلام کرد: راه‌اندازی و توسعه کتابخانه رسالت شیرین‌سو در کبودراهنگ، کتابخانه روستای اشترمل تویسرکان، آغاز عملیات اجرایی کتابخانه خیرساز کتابخانه روستایی آبرومند بهار، آغاز عملیات اجرایی کتابخانه خیرساز کتابخانه روستایی اوزون دره کبودراهنگ و راه‌اندازی کتابخانه تخصصی کودک و نوجوان عترت در تویسرکان در دهه کرامت و هفته دولت انجام  می شود.

انتهای پیام/م.ت

دیدگاه شما