وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : چهارشنبه 28 مرداد 1394 ساعت 15:20   |   کد مطلب: 15942
نشست استانی «کتاب‌خوان» در همدان برگزار می شود
نخستین نشست استانی «کتاب‌خوان» همزمان با تولد ابن سینا و روز همدان برگزار می شود.

به گزارش نافع، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان همدان با بیان این مطلب گفت: این نشست 31 مرداد در مجتمع فرهنگی عین القضات همدانی برگزار می شود.

عاطفه زارعی افزود: سلسله نشست‌های "کتاب‌خوان" در فضایی صمیمی تلاش دارد تجربیات مطالعاتی افراد کتابخوان را برای سایر علاقه مندان کتاب و کتابخوانی به اشتراک گذارد.

وی بیان کرد: افق نشست کتابخوان توسعه رفتار مدنی رشد‌ یافته و رشد ‌دهنده در سراسر کشور حتی روستاهای دور‌دست و نیز جمع‌های کوچک خانوادگی است تا به مرور به درونی شدن عادت مطالعه و کتابخوانی به صورت نهادینه شده در رفتار فرد و جامعه مشاهده گردد و همچنین بتوان افراد "کتاب‌خوان" و نیازهای اطلاعاتی آن را شناسایی و در راستای اعتلای فرهنگی گام‌های اثرگذاری را برداشت.

زارعی اضافه کرد: ایجاد عادت به مطالعه در اقشار مختلف جامعه، اشتراک‌گذاری کتاب‌های خوانده شده، معرفی کتاب‌های مفید و کاربردی، ارتقاء و توانمندسازی کتابداران از طریق مطالعه و آشنایی با شیوه‌های استاندارد معرفی کتاب را از اهداف طرح ملی کتابخوان می باشد.

وی اظهار کرد: نحوه برگزاری جلسات به این صورت است که 12نفر از گروه‌های مرجع همچون، کتابداران، علما، نویسندگان، صاحب نظران و تمامی علاقمندان با ثبت نام در این نشست و در حضور عموم به مدت حداکثر ۷ دقیقه به معرفی کتاب‌های خوانده شده خود پرداخته و بدینوسیله درترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه مشارکت کنند.

انتهای پیام/م.د

دیدگاه شما