وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : چهارشنبه 13 آبان 1394 ساعت 09:58   |   کد مطلب: 17061
رئیس ستاد بزرگداشت «کتاب، کتابخوانی و کتابدار» کتابخانه‌های عمومی استان اظهار داشت: معرفی کتابخانه‌های عمومی به عنوان مجموعه مهم و تاثیرگذار در جامعه از اهداف اصلی ستاد بزرگداشت «کتاب، کتابخوانی و کتابدار» استان است.

به گزارش نافع، جلسه شورای اداری اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان با حضور مدیرکل، معاونان مدیرکل، رؤسای ادارات کتابخانه‌های عمومی شهرستان‌ها و کارشناسان ستادی در اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان برگزار شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان در این جلسه با اشاره به اهداف و سیاست‌های این اداره‌کل در برگزاری بزرگداشت «کتاب، کتابخوانی و کتابدار» گفت: تأکید در استفاده از شعار سال به عنوان محور اصلی و اساسی هفته کتاب از مهمترین اهداف برگزاری برنامه‌ها بوده و نیازمند توجه بیشتری در سراسر استان است.

عاطفه زارعی موج‌آفرینی را یکی از راه‌های مؤثر در برگزاری با شکوه بزرگداشت «کتاب،کتابخوانی و کتابدار» دانست و افزود: تأکید بر اجرای برنامه‌های فرهنگی با هدف حضور مستقیم و مشارکت اعضاء و خانواده‌ها و همچنین  تأکید بر معرفی کتابخانه‌های عمومی استان به عنوان یک مجموعه مهم و تأثیر گذار از جمله اهداف اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان در بزرگداشت «کتاب، کتابخوانی و کتابدار» است.

وی از تلاش‌ها و پیگیری‌های ستاد بزرگداشت «کتاب، کتابخوانی و کتابدار» تقدیر کرد و اظهار داشت: تا کنون بیش از 12 جلسه هماهنگی در ستاد جهت ارائه برنامه‌های کمیته‌ها تشکیل شده و امیدواریم در برگزاری بزرگداشت «کتاب، کتابخوانی و کتابدار» بتوان تمامی مصویات را به مرحله اجرا در آورد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان در ادامه جلسه با بیان اهمیت برگزاری هرچه با شکوه‌تر بزرگداشت «کتاب، کتابخوانی و کتابدار»، تصریح کرد: آگاهی بخشی و ترویج فرهنگ مطالعه مفید در راستای اعتلای فرهنگ عمومی و ارتقای سطح سواد اطلاعاتی جامعه از اهداف مهم کتابخانه‌های عمومی استان است.

زارعی در پایان با اهدای لوح سپاس از زحمات سه ساله مهداد جعفری ممتاز در کتابخانه مرکزی همدان تقدیر کرد و همچنین حکم ابلاغ منصوره حسینی شعار را به عنوان رئیس جدید کتابخانه‌مرکزی همدان به وی تقدیم کرد.

وی، یکی از برنامه‌های ویژه در این بزرگداشت را حضور فرمانداران شهرستان‌ها در کتابخانه عمومی شاخص شهرستان‌ها عنوان کرد و اضافه کرد: این اقدام با هدف تأکید بر اهمیت کتابخانه در پیشرفت جامعه صورت می‌پذیرد و در همین راستا  فرمانداران به همراه رؤسای ادارات شهرستانی برخی امور شهرستان را در ساختمان کتابخانه پیگیری خواهند کرد.

پایان پیام/م.د

دیدگاه شما