وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : چهارشنبه 15 بهمن 1393 ساعت 13:16   |   کد مطلب: 12663
آمیختگی فرهنگ اسلامی با آداب ایرانیان، موجب رشد فرهنگی ایران بزرگ شد
برپایی جشن‌های ادبی و فرهنگی در استان تاریخی همدان با رقابت اهل فضل و ادب در قالب آفرینش کلام و بیان، زمینه ساز رشد و اعتلای هنر و فرهنگ در این منطقه و استعدادیابی جوانان و تکریم پیشکسوتان و جلوداران این عرصه است.

به گزارش نافع، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با بیان این مطلب در مراسم جایزه ادبی استان همدان گفت: آمیختگی فرهنگ اسلامی با ادب و آداب ایرانیان، موجب رشد و نمو فرهنگی و هنری ایران بزرگ در هزاره گذشته شده است.

فاضل عبادی در با بیان اینکه تاریخ ادبیات فارسی پس از اسلام، پیشینه‌ای یک هزار و 100 ساله دارد، اظهار کرد: این هزاره گذشته بلند قامتان و نام‌آوران ادیبی چون فردوسی و سعدی، حافظ، مولانا، نظامی و خیام را که هریک در اسوه نظری و عملی انسانتیند؛ در دامان خود پرورش داده که هریک خود مبنا و معیاری  برای برای شعر و ادب پس از خود شده‌اند.

وی ادامه داد: اگر مولانای بزرگ در عصر ما  بر قله رفیع پذیرش جهانی قرار گرفته و روز به روز از عظمت و بزرگی کلام او در صور مختلف پرده‌برداری می‌شود، مدیون فرهنگ و آدابی هستیم که می‌توان آن را اسلامی- ایرانی نامید و مولفه‌های ایرانی در پدید آمدن شاهکار مثنوی را یکایک تحسین و شمارش کرد.

عبادی خاطرنشان کرد: اگر امروز شعر در زندگی روزمره ایرانیان رخنه و حضوری همواره دارد، مدیون ذوق، قریحه و استعداد بزرگانی است که میراث گذشتگان را پاس داشته و با غنی تر کردن و افزایش معنوی، آن را دست به دست برای نسل ما به یادگار گذاشته‌اند.

وی با بیان اینکه داستان نویسی با هر اسلوب و سبکی ریشه در گذشته فاخر فرهنگی و ادبی ما دارد، اظهار کرد: آثار خالقان و مولفان داستان و شعر در عصر حاضر از خوان نعمت و سفره گسترده پیشینیان ارتزاق می‌کنند.

در پایان با اهدای لوح سپاس و هدیه نقدی از برگزیدگان جایزه ادبی استان تجلیل شد.

انتهای پیام/ح

دیدگاه شما