وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : يكشنبه 12 بهمن 1393 ساعت 09:47   |   کد مطلب: 12569
درخشش دانش آموزان پژوهشگر تویسرکان در جشنواره کشوری نانو
مدیر پژوهش سرای دانش آموزی تویسرکان گفت: دانش آموزان پژوهشگر تویسرکان با کسب هفت مقام کشوری در هفتمین جشنواره نانو کشور درخشیدند.

به گزارش نافع،به نقل از زنگ اول، محمد توکلی در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: در سال جاری هشت طرح پژوهشی از شهرستان تویسرکان به دبیرخانه جشنواره نانو فرستاده شدند که هفت طرح از این تعداد در مرحله نهایی پذیرفته شدند.

وی اضافه کرد: دانش آموزان پژوهشگر تویسرکان پس از ارائه طرح های خود در جشنواره و نمایشگاه و دفاع حضوری از طرح های خود در هر هفت طرح ارائه شده موفق به کسب عنوان های برتر کشوری شدند.

توکلی از از کسب دو عنوان سومی در بخش سنتز این جشنواره توسط پژوهشگران دانش آموز تویسرکان خبر داد و افزود: در بخش آموزش جشنواره نانو نیز در مجموع هفت طرح پژوهشی برای شرکت در مرحله نهایی ارائه شدند که پنج طرح پذیرفته شد و شهرستان تویسرکان با کسب دو عنوان کشوری در این بخش نیز درخشید.

وی ادامه داد: در بخش کاربرد این جشنواره پس از ارائه 18 طرح در مجموع، 11 طرح در مرحله نهایی پذیرفته شدند که چهار مورد از این تعداد طرح ها به تویسرکان تعلق داشت و یک مقام دوم کشوری و یک مقام مشترک سومی نصیب دانش آموزان این شهرستان شد.

توکلی بیان کرد: همچنین در بخش سنتز نانو مواد جشنواره، هشت طرح پژوهشی برای شرکت در مرحله نهایی ارائه شدند که چهار طرح پذیرفته شدند و از مجموع این طرح ها دو طرح به تویسرکان تعلق داشت که هر دوطرح موفق به کسب عنوان کشوری شدند.

 

تویسرکان، قطب مطرح غرب کشور در حوزه فن آوری و پژوهشی نانو

مدیر پژوهش سرای دانش آموزی تویسرکان با تاکید بر اینکه شهرستان تویسرکان به عنوان نماینده استان همدان در هفتمین جشنواره نانو کشور حضور داشت یادآور شد: تویسرکان اکنون به عنوان یکی از قطب های مطرح غرب کشور در حوزه فن آوری و پژوهشی نانو شناخته می شود.

محمد توکلی ابراز داشت: به طور مجموع در این جشنواره 32 طرح از استان های برتر کشور نظیر تهران، خراسان شمالی، خراسان رضوی، البرز و شهر رضای اصفهان شرکت داشتند که هفت طرح ارائه شده از تویسرکان موفق به کسب عنوان های برتر کشوری شدند.

وی ادامه داد: پژوهش سرای دانش آموزی تویسرکان در سال های اخیر موفق به کسب رتبه های برتر استانی و کشوری در جشنواره های پژوهشی دانش آموزی مانند جشنواره جابربن حیان، جشنواره خوارزمی و نانو شده است.

 

دیدار دانش آموزان برتر نانو با مقام معظم رهبری

این مسئول در ادامه از دیدار دو نفر از دانش آموزان مطرح نانو با مقام معظم رهبری خبر داد و افزود: این دیدار یازدهم بهمن ماه در حسینه امام خمینی(ره) برگزار شد.

محمد توکلی افزود: در این مراسم 12 نفر از برترین های دانش آموزی نانو حضور داشتند که دو نفر از آنها از شهرستان های تویسرکان بودند.

وی یادآور شد: در این مراسم که با حضور استادان، محققان و دست‌اندرکاران صنعت نانو برگزار شد، دانش آموزان به ارائه طرح ها و ایده های خود پرداختند.

 

حمایت پژوهش سرای تویسرکان از صاحبان ایده / حمایت از مرحله ایده تا تجاری سازی

مدیر پژوهش سرای دانش آموزی تویسرکان در ادامه با تأکید بر حمایت از صاحبان ایده، تصریح کرد: هر دانش آموز، دانشجو و یا حتی دیگر افراد می توانند طرح های خود را به این پژوهش سرا ارائه دهند و ما نیز در در تکمیل این طرح ها به آنها کمک خواهیم کرد.

محمد توکلی تشکیل حلقه ها و خوشه های پژوهشی را از جمله اهداف این پژوهش سرا عنوان و خاطرنشان کرد: این پژوهش سرا با حمایت از صاحبان طرح ها از مرحله ایده تا تجاری سازی کمک خواهد کرد.

وی اظهار داشت: این پژوهش سرا در سالهای 91 و 92 به عنوان یکی از 4 پژوهش سرای برتر کشور در حوزه وزارت کشور پذیرفته شد.

گفتنی است، در استان همدان 13 پژوهش سرا فعالیت می کند که از این تعداد 10 پژوهش سرا جدید التأسیس هستند.

انتهای پیام/ع

دیدگاه شما