وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : يكشنبه 7 تير 1394 ساعت 13:47   |   کد مطلب: 15010
	اعطای گواهینامه های مهارتی ویژه دانش آموزان استان همدان در ایام تابستان
معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش همدان از ایجاد سه مهارت جدید برای نخستین بار در برنامه های اوقات فراغت دانش آموزان خبر داد.

به گزارش نافع، به نقل از زنگ اول، حسن آقا یوسفی در گفتگو با خبرنگار با اشاره به تفاهم نامه ای منعقد با که با موسسه آینده سازان اظهار داشت: در برنامه های تابستان امسال مهارت های رباتیک ، آموزش مهارت های هفت گانه کامپیوتر و کامپیوتر کودکان گنجانده می شود و در پایان دوره از سوی موسسه به دانش آموزان گواهینامه اعطا می شود.
وی افزود: امسال برای غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان در سطح شهرستان ها، نواحی و مناطق 19 گانه 147 پایگاه شامل 119 پایگاه روستایی و 28 پایگاه شهری با 588 مربی و 147 عوامل اجرایی پیش بینی شده است.
یوسفی با اشاره خودگردان بودن برنامه های اوقات فراغت امسال، یادآور شد: کلاس های قرآن و عترت، فرهنگی و هنری، علمی و پژوهشی، مهارت آموزی، سبک زندگی، زیبا سازی محیطی، آموزش رایانه، آموزش رباتیک ، توانمند سازی در زمینه گردشگری، مطالعه و تحقیق و کلاس های تقویتی از جمله برنامه های پیش بینی شده برای غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان است.
وی ادامه داد: پیش بینی می شود که در سال جاری 31 هزار دانش آموز شامل 13 هزار دانش آموز پسر و 18 هزار دانش آموز دختر در برنامه های اوقات فراغت شرکت کنند.
این مسئول خاطرنشان کرد: کانون های فرهنگی و تربیتی، دارالقرآن ها ، پژوهش سراها، سالن های ورزشی ، مجتمع های فرهنگی و تعدادی از مدارس به ویژه برخی از هنرستان ها و مدارس استعدادهای درخشان محل های اجرای برنامه های اوقات فراغت هستند.
وی اضافه کرد: هر دانش آموز یک مهارت شعار امسال معاونت پرورشی برای غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان است که تلاش شده برای تحقق این شعار داشن آموزان جذب این پایگاه ها شوند.
گفتنی است، برنامه های اوقات فراغت از تیرماه امسال آغاز شده و تا پایان مرداد ماه ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/ح

دیدگاه شما