وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : چهارشنبه 24 تير 1394 ساعت 00:20   |   کد مطلب: 15261
فضای همدلی و در کنارهم بودن در اردوهای جهادی؛
طرح هجرت3 پیش درآمدی بر اقتصاد مقاومتی
	طرح هجرت3 پیش درآمدی بر اقتصاد مقاومتی
طرح هجرت3 با رویکرد ارتقای توان، تخصص و تجربه دانش آموزان، ایجاد و تقویت روحیه کار و تعهد و تخصص، می تواند به عنوان یکی از محورهای بسترساز اقتصاد مقاومتی باشد.

به گزارش نافع، به نقل از رودآور، هر ساله طرح هجرت3 با هدف تقویت روحیه خودباوری دانش‌آموزان و تربیت اخلاق و معنویات در نسل نوجوان و جوان در تویسرکان و در روزهای تابستان برگزار می شود و امروز بیست و سوم تیرماه سال 94 طرح هجرتی دیگر برای دانش آموزان تویسرکانی رقم خورد.

خودباوری راهی برای رسیدن به قله های افتخار

«خدیجه الوندی» مسئول بسیج دانش آموزی خواهران تویسرکان در گفت و گو با خبرنگار رودآور گفت: دانش آموزان بسیجی در اجرای این طرح در زیباسازی، تزئین و تبلیغ، تعمیر و بازسازی، نظافت و بهداشت مدارس فعالیت دارند.

وی هدف از اجرای برنامه طرح هجرت3 را تقویت روحیه خودباوری دانش‌آموزان و تربیت اخلاق و معنویات در نسل نوجوان و جوان عنوان و اظهار کرد: بهبود اوقات فراغت دانش آموزان با استفاده از نیروی نشاط جوانان برای سازندگی بر اساس مبانی اعتقادی، اخلاقی، اجتماعی و اقتصادی و با مشارکت فعال دانش آموزان و فرهنگیان در فعالیت های زیباسازی فضاهای آموزشی از اهداف اصلی اجرای طرح هجرت 3 است.

طرح هجرت بسترسازی مناسب برای اجرای عملی اقتصاد مقاومتی

مسئول بسیج دانش آموزی خواهران تویسرکان افزود: این طرح با ایجاد فضایی برای آموختن تخصص و تجربه دانش آموزان، تقویت روحیه کار و تعهد، می تواند به عنوان یکی از محورهای بسترساز اقتصاد مقاومتی باشد.

الوندی تصریح کرد: زمانی که دانش آموزان در این طرح همراه با تلاش و جدیت خود هنری را می آموزند می توانند در رشد اقتصاد خانواده خود با طرح ایده های نو وارد شوند و خلاقیت و کارایی خود را به ظهور برسانند.

استفاده از طرح ها و نمادهای اسلامی در اجرای طرح هجرت

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته استقبال خوبی از سوی اقشار مختلف جامعه از طرح های اجرا شده در فضاسازی شهری در طرح هجرت3 صورت گرفت، ابراز کرد: امسال نیز همانند سال گذشته از طرح ها و نمادهای اسلامی با رویکرد تقویت باورها و ارزش های دینی و انقلابی استفاده می شود.

الوندی یادآور شد: در سال جاری طرح هجرت3 از امروز 23 تیرماه  آغاز شده و تا و 15 شهریور ماه ادامه دارد.

خودسازی و آموختن حرفه اسان را می سازد

خانم صلحمیرزایی یکی از دانش آموزانی است که در این طرح شرکت دارد، وی انگیزه حضور خود در طرح هجرت3 را افزايش روحيه نوع دوستي و حس كمك رساني به محرومان دانست و گفت: با شرکت در این طرح می توان حرفه ای را یاد فرابگیرم که روزی در آینده به کارم آید.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه در لابلای این آموختن، نشست های بصیرتی هم برگزار می شود، می توان از مباحث آن برای تقویت باورهای دینی و اعتقادی و خودسازی خود بهره لازم را ببرم.

نشاط اجتماعی در طرج هجرت موج می زند

 

خانم نانکلی از دیگر دانش آموزان شرکت کننده در طرح نیز گفت: اینکه اوقات فراغت خود را در کنار برخی از دوستان هستم، روحیه اجتماعی شدن و نشاط مرا تقویت می کند و این برای من بسیار ارزشمن  است که وقتی را که مثل طلا است هدر نمی دهم.

انتهای پیام/ح

دیدگاه شما