وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : جمعه 5 تير 1394 ساعت 15:23   |   کد مطلب: 14979
	حضور 115 هزار دانش‌آموز استان همدان در المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای
مدیرکل آموزش و پرورش همدان از شرکت 115 هزار نفر از دانش‌آموز این استان در طرح المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای خبر داد.

به گزارش نافع، به نقل از زنگ اول، عبدالرضا فولادوند در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: از ابتدای سال‌تحصیلی گذشته معلمان ورزش اقدام به شناسایی استعداد دانش‌آموزان کرده و آن‌ها را برای مراحل بعدی المپیاد آماده کردند.
وی افزود: این طرح در 872 آموزشگاه برگزار شد و در این راستا تعدادی از دانش‌آموزان به مرحله ی بعدی که در سطح منطقه برگزار شد، راه یافتند.
فولادوند خاطرنشان کرد: بعد از اجرای مرحله منطقه‌ای، مرحله ی استانی این طرح برگزار شد و در حال حاضر 135 نفر دانش‌آموز پسر و 75 نفر دانش‌آموز دختر برای مرحله ی کشوری در حال آماده‌سازی و اعزام هستند.
وی با بیان این که اجرای طرح المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای در سال‌تحصیلی گذشته به صورت رسمی فعالیتش را آغاز کرد، افزود: این در حالی بود که این طرح در نخستین سال به شکل آزمایشی در چندین مدرسه به اجرا درآمد اما در سال‌تحصیلی‌ای که گذشت به صورت رسمی در تمامی مدارس اجرا شد.
مدیرکل آموزش و پرورش همدان تصریح کرد: به طور طبیعی برگزاری این گونه برنامه‌ها و طرح‌ها برون‌گرایی را در دانش‌آموزان تقویت کرده همچنین اعتماد به نفس جمعی و فردی را در آن‌ها افزایش می‌دهد که به خودی خود این برنامه‌ها دارای جذبه است.
فولادوند با اشاره  به رشته‌های المپیاد ورزشی، گفت: فوتبال، هندبال، تنیس روی میز، شطرنج، والیبال و بازی‌های محلی شامل طناب‌کشی، دو و میدانی، اسکیت و طناب‌زنی،  آمادگی جسمانی، بدمینتون، دو و میدانی و صحرانوردی از جمله رشته های موجود در این المپیاد است.
وی تاثیرگذاری برگزاری المپیاد ورزشی را بسیار مفید ارزیابی کرد و افزود: در سال تحصیلی گذشته  115 هزار نفر در این المپیاد شرکت کردند و امیدواریم جمعیت شرکت‌کنندگان در المپیاد سال‌تحصیلی آینده به طور چشم‌گیری افزایش یابد.

انتهای پیام/ح

دیدگاه شما