وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : چهارشنبه 7 مرداد 1394 ساعت 17:28   |   کد مطلب: 15470
مدیرعامل موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان کشور:
دولت 120 میلیارد تومان به صندوق ذخیره فرهنگیان بدهکار است
	دولت 120 میلیارد تومان به صندوق ذخیره فرهنگیان بدهکار است
مدیرعامل موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان کشور گفت: دولت 120 میلیارد تومان به صندوق ذخیره فرهنگیان بدهکار است که به تایید سازمان حسابرسی نیز رسیده است.

به گزارش نافع، به نقل از زنگ اول، شهاب الدین غندالی در نشست مجلس مشورتی معلمان، نمایندگان مدیران و بازنشستگان مناطق آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه از دغدغه های این موسسه مطالبات موسسه از دولت است، اظهار داشت: تا پایان اسفند 92 نیز دولت بیش از 3 هزار میلیارد ریال به موسسه بدهکار بوده که دولت مکلف به پرداخت آن است.
وی افزود: اگر دولت به موقع سهم خود را پرداخت کند 5 هزارو 300 میلیارد ریال به سرمایه و دارایی اعضای موسسه افزوده می شود، در این زمینه از هیات امنای موسسه می خواهیم به ما کمک کند تا مطالبات خود را وصول کنیم.
غندالی با اشاره به تلاش مدیران موسسه برای جذب منابع مالی بیشتر، گفت: ما تلاش کردیم که مطالبات موسسه از دولت را وصول کنیم که با حمایت وزیر آموزش و پرورش در بودجه سال 93 قرار شد از محل فروش سهام، 120 میلیارد تومان آن تسویه شود.
این مسئول با اشاره به اینکه اعضای ستادی صندوق از اعضای توانمند و فعال آموزش و پرورش هستند، بیان داشت: تنها شرکت های تخصصی از خود مجموعه نیستند که این اعضا تاکنون توانسته اند دو هزار میلیارد تومان از مطالبات را وصول کنند.

 

دولت نمی تواند حمایت مستقیمی از آموزش و پرورش داشته باشد

 

مدیرعامل موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان کشور به حمایت دولت از این موسسه اشاره و خاطرنشان کرد: دولت نمی تواند حمایت مستقیمی از آموزش و پرورش داشته باشد اما می تواند به شکل غیرمستقیم سهام شرکت ها را افزایش دهد.
شهاب الدین غندالی، کلیات اهداف این مجموعه در سال گذشته را ورود به سرمایه گذاری های جدید، جذب بیشتر منابع مالی، افزایش رضایتمندی اعضا و اصلاح سبد سرمایه گذاری موسسه عنوان کرد.
این مسئول تصریح کرد: در حوزه ورود به سرمایه گذاری های جدید می توان به ورود به حوزه فروش نفت با همکاری وزارت نفت اشاره کرد.
غندالی ادامه داد: همچنین در بخش پتروشیمی حوزه فعالیت خود را گسترش داده ایم که تولید MEG در شرکت پتروشیمی مروارید از مهمترین اقدامات است، در حوزه تجارت خارجی نیز برنامه های گسترده ای به ویژه برای همکاری با کشورهای اروپایی و چین داریم.
شهاب الدین غندالی در ادامه سود آوری موسسه در سال های فعالیت موسسه و به ویژه در سال های اخیر را مثبت ارزیابی و عنوان کرد: روند پرداختی موسسه به اعضا بازنشسته موسسه در سه سال گذشته با سیر صعودی همراه بوده و در حالی در مهر 91 بیشترین پرداختی به اعضا 120 میلیون ریال بوده این مبلغ در مهر 92 به 160 میلیون ریال و در مهر 93 به بیش از 210 میلیون ریال رسیده است.
وی اضافه کرد: ضریب نفوذ موسسه در حال حاضر به بیش از 90 درصد رسیده و پیش بینی می شود که در سال آینده به 100 درصد برسد.

 

مطالبات فرهنگیان نباید در لایه سیاه نمایی ها گم شود

 

مدیرعامل موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان کشور در ادامه به تجمعات فرهنگیان به عناوین مختلف اشاره کرد و ابراز داشت: این تجمعات نباید معلمان را در مسیر انحراف قرار دهد و خواسته های آنان در سیاه نمایی برخی افراد سودجو گم شود.
شهاب الدین غندالی با اشاره به دست های پشت پرده برخی از افراد در فضای مجازی در تخرییب و تشویش اذهان معلمان افزود: نباید فضای ذهنی معلمان متشنج شود، ذهن معلمان باید سالم و آرام باشد، این سیاه نمایی ها ما را به ناکجاآباد می برد.
وی با اشاره به اقدامات بلندمدت در این زمینه تأکید کرد: فرهنگیان جایگاه والایی دارند و باید خواسته های آنان تأمین شود و مسئولان بدانند اگر معلم فقیر شود قطعا جامعه نیز به دنبال آن فقیر خواهد شد.

انتهای پیام/ح

دیدگاه شما