وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : سه شنبه 21 مرداد 1393 ساعت 08:33   |   کد مطلب: 8896
شهریورماه برگزار می‌شود؛
نهمین نمایشگاه سراسری کتاب استان همدان
نهمین نمایشگاه سراسری کتاب استان همدان درشهریورماه برگزارمی شود
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان از برگزاری نمایشگاه سراسری کتاب در شهریورماه خبرداد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان ˈفاضل عبادیˈ با بیان این خبر در ستاد استانی نهمین نمایشگاه سراسری کتاب استان و جشنواره فرهنگی و هنری امام رضا(ع)  افزود: نمایشگاه کتاب با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، زمینه سازی دسترسی آسان به تازه های نشر، تسهیل کتابخوانی و افزایش آگاهی مردم برگزار می شود.

وی اضافه کرد: 200 غرفه در اختیار ناشران ملی و 200 غرفه نیز در اختیار ناشران در استان همدان قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: نمایشگاه سراسری کتاب استان همدان از دوم تا هشتم شهریورماه در محل نمایشگاه بین المللی استان برگزار می‌شود. 

وی با اشاره به اینکه در نمایشگاه کتاب غرفه‌های مختلفی چون کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، سرای اهل قلم، حجاب و عفاف، برگزاری مسابقه کتابخوانی وجود دارد، خاطرنشان کرد: 200 میلیون تومان اعتبار برای برپایی این نمایشگاه در نظر گرفته شده که از محل منابع استانی و کشوری تأمین می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه در سه ماه آینده برنامه های مختلف فرهنگی در نظر گرفته شده است، گفت: در مرداد ماه هفته خبرنگار و جشنواره تئاتر استانی، در شهریور ماه همیش عقلانی و حکمت سینوی و روز همدان، نمایشگاه کتاب و جشنواره دو بیتی سرایان رضوی و در مهر ماه جشنواره بین لمللی تئاتر کودک و نوجوان برگزار خواهد شد.

مدیر کل ارشاد استان همدان با اشاره به اینکه آثار جشنواره رضوی به چاپ خواهد رسید، افزود: آمادگی لازم برای رونمایی از کتاب های مختلف همزمان با افتتاح نمایشگاه سراسری کتاب وجود دارد.

وی با تأکید بر اینکه مسابقات مختلف کتابخوانی توسط نهاد کتابخانه های استان برگزار خواهد شد، تصریح کرد: تجربه نشان می‌دهد مردم از هیچ فعالیت فرهنگی به اندازه نمایشگاه کتاب استقبال نمی‌کنند.

عبادی با بیان اینکه نمایشگاه به دنبال رونق اقتصادی فرهنگ است، خاطرنشان کرد: ب ارتقای برنامه ها و کیفیت، اثر گذاری فعالیت‌های فرهنگی به خصوص نمایشگاه کتاب افزوده خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه نقد و رونمایی از کتاب جز برنامه‌های جدی نمایشگاه کتاب است، افزود: اردوهای مختلف فرهنگی برای شهرستان‌های استان در نظر گرفته شده است تا در نمایشگاه حضور یابند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با تأکید بر اینکه در سال‌های گذشته از غرفه‌های شهرستانی نمایشگاه کتاب استقبال نشد، یادآور شد: برای حضور نخبگان در نمایشگاه  و پررنگ بودن حضور شهرستان‌ها در نمایشگاه کتاب برنامه‌های مختلفی در نظر گرفته شده است.

 

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما