وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : سه شنبه 14 مرداد 1393 ساعت 10:58   |   کد مطلب: 8768
مدیرکل‌ ارشاد ‌همدان:
مدیرکل فرهنگ و ارشاد ‌همدان با بیان اینکه بیش از ۳۰ کشور برای شرکت در جشنواره تئاتر کودک اعلام آمادگی کرده‌اند.

به گزارش نافع، فاضل عبادی‌ در ستاد استانی بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان، از برگزاری جشنواره تئاتر کودک و نوجوان از 15 تا 21 مهر ماه در همدان خبر داد و اظهار کرد: بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان با شعار "هویت، امروز، فردا" با  رویکرد حمایت از خلاقیت‌های هنری برای تربیت بهتر نسل آینده و در راستای اعتلای فرهنگ و هنر کشور برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: اولویت‌های مضمونی آثار ارائه شده در جشنواره با مضامین مرتبط با فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی، آئین‌ها و رسوم بومی، مبانی اخلاقی و تربیتی دین مبین اسلام، تحکیم بنیان‌های خانواده، ایثار و فداکاری در اولویت‌های انتخاب بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با اشاره به تاریخچه برگزاری جشنواره تئاتر کودک از ابتدا تاکنون افزود: نخستین جشنواره سراسری تئاتر کودک و نوجوان در سال 70 با هدف هویت‌بخشی به تئاتر کودک و نوجوان و بالندگی آن کار خود را در همدان آغاز کرد و 9 دوره آن تا 78 در همدان برگزار شد.

وی با بیان اینکه سال 79 دهمین دوره این جشنواره در ارگ جدید بم برگزار شد، تصریح کرد: یازدهمین دوره آن سال 80 در زاهدان و در سال 81 در گچساران بود، سه سال متوالی نیز به علت عدم حمایت‌های مالی برگزار نشد.

عبادی با بیان اینکه این جشنواره از سال 85 تا 88 در اصفهان برگزار شد، عنوان کرد: با توجه به مطالبات همدانی‌ها برای انتقال این جشنواره به همدان، سرانجام جشنواره به این استان برگشت و اکنون شاهد برگزاری بیست و یکمین دوره آن در این منطقه هستیم.

وی ویژگی شاخص جشنواره 21 را تفکیک گروه‌های تئاتر به گروه‌های خردسال، کودک، نوجوان و تئاتر دانش‌آموزی دانست و افزود: ارائه پژوهش و مقالات علمی و برپایی نمایشگاه عکس و پوستر از دیگر بخش‌های این دوره از جشنواره است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان بیان کرد: اجرای نمایش‌هایی در قالب مسابقه تئاتر کودک و نوجوان، تئاتر بین‌‌الملل، تئاتر خردسال، تئاتر دانش‌آموزی و تئاتر خیابانی و نمایشنامه‌نویسی و برگزاری کارگاه‌ها و نشست‌های تخصصی از دیگر بخش‌های این جشنواره به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه بیش از 30 کشور برای حضور در جشنواره اعلام آمادگی کرده‌اند، اظهار کرد: نیمی از اعتبارات جشنواره از سوی مرکز هنرهای نمایشی و نیم دیگر از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد همدان تأمین می‌شود.

عبادی از تشکیل 15 کمیته اجرایی در این جشنواره خبر داد و افزود: سالن اصلی و پلاتوی مجتمع شهید آوینی، سالن اصلی و پلاتوی مجتمع بوعلی‌سینا، سالن تالار فجر و سالن کانون مهدیه برای اجرای نمایش در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه نشست‌ها و کارگاه‌های آموزشی نیز در سینماکانون پیش‌بینی شده است، گفت: افتتاحیه جشنواره تئاتر کودک همزمان با روز جهانی کودک در سالن ورزشی ابن سینا و اختتامیه عید غدیر خم در مجتمع بوعلی‌سینا برگزار می‎شود.

دیدگاه شما