وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : جمعه 20 تير 1393 ساعت 13:34   |   کد مطلب: 8250
تکذیب ورود سه قلاده شیر به نهاوند
مدیر منابع طبیعی و آبخیزداری نهاوندگفت: تا این لحظه از طرف جنگل بانان ما مستقر در چندین نقطه نهاوند خبری دریافت نشده است و احساس می شود این خبر در حد یک شایعه باشد

علی ده پهلوان مدیر منابع طبیعی و آبخیزداری نهاوند در پاسخ به خبرنگار ما گفت: ما نیز این شایعه را شنیده ایم و تماس های زیادی از طرف مردم و مسئولان با ما گرفته شده و تماس مردمی این بود که گویا کامیون حامل شیرهای جنگلی که به مقصد یکی از باغ وحش های استان های همجوار حرکت میکرده واژگون شده و این شیرها از قفس رها شده و فرار کرده اند.

 وی گفت: تا این لحظه از طرف جنگل بانان ما مستقر در چندین نقطه نهاوند خبری دریافت نشده است و احساس می شود  این خبر در حد یک شایعه باشد.

علی رسولی مدیر اداره محیط زیست نهاوند گفت: مردم تماس های زیادی با ما گرفته  اند که برای آرامش روحی مردم چند اکیب محیط بان را به مناطق مختلف فرستاده ایم ولی این خبر در حد یک شایعه بود.

وی افزود: مردم عزیز نهاوند مطمئن باشند اگر موردی باشد محیط بانان و نیروهای ما به سرعت وارد عمل می شوند ولی متاسفانه هر سال در این فصول عده ای شایعه ای را به سرعت در جامعه تکثیر می کنند که محیط زیست فلان حیوان درنده وجنگلی را در محیط رها کرده است.

رسولی اظهار کرد: تا کنون هیچ نوع و نمونه ای از حیوانات وحشی مانند شیر، ببر و پلنگ در مناطق شکار ممنوع نهاوند رها نشده است واین حرف ها فقط در حد یک شایعه است.

اما پرواز هلی کوپتر بر فراز آسمان نهاوند به این شایعه دامن زد و باعث شد مردم بگویند این شیرها بر گردنشان قلاده ای بوده که مجهز به ردیاب هستند و به همین دلیل هلی کوپتر در پی پیدا کردن آنها پرواز میکند.

اما یک منبع آگاه درباره پرواز هلی ‎ کوپتر در چند روز اخیر در آسمان شهرستان نهاوند به خبرنگار پایگاه خبری نافع ، گفت: برای نقشه برداری جدید از مناطق مختلف شهرستان های نهاوند و ملایر این هلی ‎ کوپتر در حال فعالیت بوده و هیچ گونه ارتباطی با شایعات فرار شیرها ندارد.

پیش از این فیروز عزیزی رئیس اداره محیط زیست ملایر درباره شایعات فرار سه قلاده شیر در شهرستان ملایر گفته بود: محیط بانان ما تاکنون هیچ گونه گزارشی در این زمینه اعلام نکرده اند.

وی افزود: این سخنان شایعاتی بیش نبوده و باید عامل این شایعه پراکنی ‎ ها توسط مسئولان ذیربط شناسایی و دستگیر شوند.

دیدگاه شما