وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : يكشنبه 16 آذر 1393 ساعت 12:53   |   کد مطلب: 11445
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: یارانه شیر به صورت مستقیم به دامداران استان پرداخت می شود.

محمد نظر پور' روز شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از ابتدای تیرماه سالجاری بر اساس مصوبه هیات دولت مقرر شد کارخانجات صنایع لبنی شیر خام را با چربی 3.2 دهم درصد و بار میکروبی زیر 100 هزار، درب کارخانه با قیمت چهارده هزار و چهل ریال خریداری کند که اجرایی نشد.

وی افزود: سازمان حمایت از تولید کنندگان و مصرف کنندگان نیز افزایش نرخ 15 درصد برای کارخانجات فرآوری لبنی در نظر گرفت و اجرایی کرد که بخشی از رشد 15 درصد قیمت شیر مربوط به شیر خام بوده و بخشی از قیمت در ارتباط با هزینه، سوخت و دستمزد بود که در عمل شیر به قیمت 14 هزار و 400 ریال از دامداران خریداری نشد.

وی گفت: با توجه به عملیاتی نشدن مصوبه هیات دولت در خصوص پرداخت یارانه و خرید تضمینی شیر از دامداران در سه ماه اول سال و با توجه به اینکه یارانه به کارخانه های تولید لبنیات پرداخت می شد و بسیاری از دامداران از یارانه ها سهمی نداشتند دولت بر آن شده که یارانه را به صورت مستقیم به دامداران پرداخت کند.

وی گفت: با تصویب هیات دولت درباره پرداخت مستقیم یارانه شیر به دامداران دو هزار و 250 میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته که این اعتبار به دامدارانی که شیر خود را تحویل کارخانجات صنایع لبنی داده اند پرداخت می شود.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان تاکید کرد: یارانه شیر به تولید کنندگانی که شیر را به صورت آزاد به بازار عرضه کرده اند پرداخت نخواهد شد.

نظر پور تصریح کرد: توزیع استانی در پرداخت یارانه شیر وجود ندارد و دامداران باید با مراجعه به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان همدان و ارایه مدارک در صدد ایجاد پرونده برای دریافت یارانه شیر اقدام کنند.

وی افزود: با توجه به اینکه پرداخت یارانه شیر در سالهای گذشته به حساب استانها واریز می شد و اعتبارات در بسیاری از استاها برگردانده و بلوکه می شد تصمیم دولت در متمرکز شدن اعتبارات موجب می شود دامداران به حقوق واقعی خود برسند.

دیدگاه شما