وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : جمعه 12 تير 1394 ساعت 11:14   |   کد مطلب: 15082
طفره رفتن قائم مقام وزیر صنعت از پاسخگویی به سوالات خبرنگاران
خسرو تاج؛ من در رابطه با یارانه تولید صحبت نمی کنم؟
	خسرو تاج؛ من در رابطه با یارانه تولید صحبت نمی کنم؟
سال گذشته با وجود گذشت 330 روز از سال جاری یارانه تولید پرداخت نشد و توپ آن در زمین وزارت صنعت و سازمان مدیریت پاس کاری می شد و امسال نیز قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت پاسخی در این باره نداد!

به گزارش نافع، به نقل از رودآور، 25 اسفند ماه سال گذشته بود که در یکی از خبرگزاری های رسمی کشوری آمده بود:" تاخیر در پرداخت یارانه تولید 330 روزه شد؛ هر چند رقم یارانه تولید از مصوب قانون که 10 هزار میلیارد تومان بود به 5400 هزار میلیارد تومان کاهش یافت، اما باز هم این میزان با وجود گذشت 330 روز از سال جاری پرداخت نشده و توپ آن در زمین وزارت صنعت و سازمان مدیریت پاس کاری می‌شود. "

در این باره به سراغ قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت رفتیم در درباره یارانه تولید در سال جاری خبری برای مردم داشته باشیم.

اما «مجتبی خسرو تاج» در گفت و گو با خبرنگار رودآور تنها گفت: من در رابطه با یارانه تولید صحبت نمی کنم؟!!!

اینکه یک مسئول در رابطه با سوال مرتبط با دستگاهش پاسخگو نیست خود جای سوال بسیار دارد.

تحریم کنندگان در تجارت خارجی بین کشورها خلل ایجاد کرده اند

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به سوال دیگر رودآور مبنی بر اینکه با وجود برداشتن تحریم ها تورم کاهش می یابد یا خیر؟، گفت: تحریم ظالمانه ای بر کشور تحمیل شده است و در دنیایی که همیشه صحبت از آزادی تجارت و مزیت های آن می زنند، دنیایی که همیشه درمحافل بین المللی می گویند رفاه و سعادت و سطح استاندارد زندگی در تجارت آزاد است، امروز چطور این دنیایی که این گونه حرف ها را می زند می آیند و با روش های تحریم های ظالمانه در تجارت خارجی بین کشورها خلل ایجاد می کند.

وی با بیان اینکه امروز آنچه که تحریم ها در بخش اقتصادی ایجاد کرده است هزینه های اضافی است، اظهار کرد:  تجار ما در تجارت خارجی مجبور هستند به دلیل آنکه پول را برای پرداخت به خریدار یا فروشنده جا به جا کنند هزینه صرف کنند و این جابه جایی پول ها هزینه ساز شده است و به همین دلیل تجار ما از سیستم اعتبار اسناد نمی توانند استفاده کنند.

 قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت کشور افزود: در این صورت تجارت با ریسک همراه است یعنی ما مجبوریم یک کالایی را به فردی بفروشیم یا از دیگری بخریم که بعد ممکن است در عمل فروشنده یا خریدار با ریسک مواجه شده و به موقع پولش را ندهد و این موارد در تجارت خارجی همه هزینه است.

امیدواریم با رفع تحریم ها تورم کاهش یابد

خسرو تاج عنوان کرد: به طور قطع با رفع تحریم ها می توانیم امیدوار باشیم که هزینه های تجارت وتولید کاهش پیدا می کند و رفع تحریم به دلیل آنکه منابع بیشتری را در خدمت فروشنده و خریدار می گذارد، با انتخاب های بیشتری برای فروش یا خرید کالای مورد نیاز خود روبرو و دستش باز است، بدین ترتیب هزنیه ها کاهش می باید.

سهم صادارت غیرنفنی کشور در سال گذشته 50 میلیارد دلار بود

وی در ادامه، افزایش صادرات، برداشتن موانع تولید و صنعت و زمینه سازی برای حضور صنعتگران در بازارهای جهانی را از برنامه های حمایتی وزارت صنعت، معدن و تجارت برشمرد.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت کشور، سهم صادارت غیرنفنی کشور از جمله پتروشیمی، میعانات گازی یا محصولات صنعتی در سال گذشته را 50 میلیارد دلار اعلام و تصریح کرد: یک رکورد خیلی خوبی را در بخش طراز تجاری کشور به جا گذاشته و باید امسال این مسیر را در جهت مثبت حرکت دهیم یعنی به سمتی رویم که همین امسال به طوری رسمی اعلام کنیم که در طراز تجاری خارجی کشور سهم نفت دیگر جدی نیست.

خسرو تاج با اشاره به نقش صادارات نفت خام در تجارت خارجی کشور در سال جاری، افزود: اگر ظرفیت های نفت خام کشور به بهره برداری بیشتری برسد یا توسعه بیشتری پیدا کند در آینده این هزینه ها بیشتر به سمت طرح های جاری و عمرانی می رود.

انتهای پیام/ح

دیدگاه شما