وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : دوشنبه 16 تير 1393 ساعت 12:32   |   کد مطلب: 8195
نماینده مردم تویسرکان در خانه ملت خبر داد:
آب سدسرابی در دسترس مردم قرار می گیرد
نماینده مردم در خانه ملت از جذب ۷۰ میلیارد ریال اعتبار دیگر، افزون بر اعتبارات مصوب قبلی برای انتقال آب از سد سرابی خبر داد.

 پس از سال ها تأخیر، سدسرابی که اهمیت بالایی در ذخیره و توسعه منابع آب شهرستان تویسرکان دارد، پس از پیگیری های مکرر در اواخر سال گذشته به بهره برداری رسید. پس از آبگیری از این سد، انتقال و بهره برداری از منابع آبی آن اهمیت بسیار زیادی دارد تا این منابع در دسترس شهروندان و استفاده عمومی قرار گیرد.

محمدمهدی مفتح نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی در این باره اظهار کرد: ما اهمیت شبکه انتقال منابع آب سدسرابی را درک می کنیم و به همین سبب این هفته دیدار بسیار مطلوبی با مسئولان وزارت نیرو داشتم که در این دیدار با توضیح اهمیت انتقال آب و نظر مساعد مدیران وزارتخانه، تخصیص ۷۰ میلیارد ریال اعتبار برای انتقال آب این سد به تصویب رسید.

وی افزود: با توجه به نیاز شدید بخش روستایی به این منابع و نیز تأکید بر برخورداری روستائیان گرامی از این نعمت، ۲۰ میلیارد ریال اعتبار برای این بخش درنظر گرفته شد که ان شاالله روند انتقال آب به روستاها سریع تر خواهد شد.

نماینده مردم تویسرکان در خانه ملت همچنین اعلام کرد: ۵۰ میلیارد ریال اعتبار دیگر برای بهره برداری و استفاده شهروندان تویسرکانی درنظر گرفته شده است که صرف ایجاد و بهسازی شبکه انتقال و توزیع آن خواهد شد.

مفتح در رابطه با مراحل اجرایی انتقال آب از سدسرابی نیز توضیح داد: به لحاظ فنی برای انتقال این حجم آب، احداث یک تصفیه خانه پیشرفته با استانداردهای لازم، بسیار ضروری است.

وی گفت: احداث این تصفیه خانه در دستور کار قرار گرفته است و اسناد مناقصه آن آماده و در معرض اطلاع و آگاهی پیمانکاران واجد شرایط قرار گرفته است. احداث تصفیه خانه به روش B.O.T انجام میگیرد که در این جلسه بر تسریع روند اجرایی آن نیز تأکید شد.

نماینده مردم تویسرکان تصریح کرد: با اجرای این پروژه استفاده بی رویه از منایع زیرزمینی دشت فریازان به شدت کاسته می شود و موجب افزایش سطح منابع زیرزمینی آب خواهد شد که در آینده ذخیره بسیار مناسبی برای شکوفایی و بهره گیری در بخش کشاورزی است و بدین سبب منابع در دسترس آب، حفظ و ذخیره خواهد شد.

دیدگاه شما