وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : پنجشنبه 12 تير 1393 ساعت 10:21   |   کد مطلب: 8118
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر با توجه به داشتن پروانه شبانه روزی، به دنبال آن هستیم که این درمانگاه شبانه روزی شود.

به گزارش خبرنگار نافع،  احمد آریایی نژاد در جلسه شورای آموزش و پرورش ملایر با اشاره به مشکلات درمانگاه فرهنگیان اظهار کرد: در فیزیک و ساختمان درمانگاه فرهنگیان زحمات زیادی کشیده شده که متاسفانه به دلیل تخصصی نبودن رشته‌ها محدودیت ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه درمانگاه فرهگیان به دلیل مرکزیت فضای مناسبی برای ارائه خدامات است، افزود: در حال حاضر با توجه به داشتن پروانه شبانه روزی، به دنبال آن هستیم که این درمانگاه شبانه روزی شود.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه برای ساخت طبقه بالای درمانگاه بررسی‌هایی در حال انجام است که نیار به مساعدت شهرداری، شواری شهر و شبکه بهداشت دارد گفت: با در اختیار گرفتن زمین‌های پشت درمانگاه جهت پارکینگ می توانیم مشکل پارک و ترافیک را در این مکان کاهش دهیم.

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری ملایر نیز آموزش و پرورش را بستر و مادر فرهنگ دانست و اظهار کرد: باید از این فرهنگ استفاده کرد و کمیسیون فرهنگی شورای شهر نیز در این زمینه اقدام کند.

محمدقاسم عبدلی برگزاری مراسم آموزش نهج‌البلاغه در ابتدای صبح را ضروری ترین کار آموزشی برای کارمندان دولت برشمرد و افزود: این کتاب به عنوان مهمترین منبع مدیریت دین از نظام جمهوری اسلامی مهجور مانده است و نیاز به توجه بیشتر دارد.

به گفته وی در مدیریت رشته‌های تحصیلی باید واقعیت را در نظر گرفت و از نظرات کارشناسی استفاده شود ضمن اینکه باید به بازار کار خوب برای رشته‌های مدارس نیز توجه شود.

عبدلی درباره جابجایی مدارس نیز اظهار کرد: دانش آموزان پیش از اینکه در مدارس آسیب ببینند در مسیر راه آسیب می بینند پس در انتخاب مسیر دقت کنید.

رئیس شورای شهرستان ملایر نیز نیاز امروز جامعه را مسائل فرهنگی دانست و گفت: می‌توان درخصوص کمک به معاونت فرهنگی در راستای اقدامات و فعالیت‌های فرهنگی مصوبه ویژه در نظر گرفته شود.

رضا زنگنه به طرح شهردار مدرسه اشاره کرد و گفت: آموزش را از فرزندان آغاز کنیم، با توجه به هجمه غرب از طریق ماهواره‌ها باید تغییر در فرهنگ بصورت جدی شروع کنیم.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان ملایر نیز از راه‌اندازی اولین آزمایشگاه نانو فن‌آوری در شهرستان ملایر با هزینه ۱۷۰ میلیون تومان در دبیرستان یداله زمان خبر داد و گفت: تجهیز سه آموزشگاه جهت اسکان مسافران تابستانی، تجلیل از ۴۰ دانش‌آموز برگزیده المپیاد قرآنی، کسب رتبه اول استان در مسابقات فرهنگی و هنری با ۷۶ رتبه، کسب رتبه اول استان در مسابقان قرآن و معارف اسلامی با ۵۲ رتبه، کسب ۲۴ رتبه اول استانی برای حضور در مسابقات کشوری درمسابقات قرآن و معارف اسلامی، تأسیس پنج رشته جدید در هنرستان‌ها ازجمله آسانسور، مکانیک خودرو، احیاء صنایع چوب، حسابداری و جوشکاری برق، تأسیس سه هنرستان جدید بهیاری، قدس اسلام‌آباد و حاج رهبر، ازجمله اقدامات آموزش و پرورش ملایر در ماه گذشته بوده است.

حجت‌اله چهاردولی با اشاره به اینکه ملایر اولین شهر در استان است که مدرسه هیات امنایی را ایجاد کرده، گفت: با توجه به استقبال اولیا این طرح خوب جواب داد و سیاست نیز ارائه خدمات آموزشی خوب با حداقل قیمت است.

وی از وجود ۲۴ آموزشگاه هیأت امنایی در شهرستان خبر داد که شامل هفت مقطع دبستان، چهار مدرسه قرآنی، ۶ باب متوسط دوره اول، ۷ باب مدرسه متوسط دوره دوم که یک هنرستان نیز شامل می‌شود. ضمن اینکه نرخ مصوبه مدارس ابتدایی بین ۶۰ تا ۷۰ هزار تومان، قرآنی ۱۰۰ هزار تومان، متوسط دوره اول ۷۰ تا ۱۰۰ هزار تومان، متوسط دور دوم از اول تا سوم ۹۰ تا ۱۳۰ هزار تومان و سال چهارم با توجه به برگزاری کلاس‌های متعدد ۲۳۰ هزار تومان است.

چهاردولی با اشاره به پروژه مهر ابراز کرد: این پروژه در سطح ادارات متشکل از پنج کمیته است که هر کدام وظایف مشخصی دارند تا برنامه‌ریزی شود و کمبودها جبران شود و ورود دانش‌آموزان با صلابت صورت گیرد همچنین کارهای زیادی در این خصوص انجام شود و اطلاع رسانی مناسبی از پروژه مهر در سطح شهر انجام گیرد.

وی به مشکل فضای آموزشی در شهرستان اشاره کرد و گفت: با توجه به کمبود مشکل فضای آموزشی در برخی مدارس و دو شیفته بودن، خالی بودن مدارس جنوب و جنوب غربی شهر و مواجه با انبوه کلاس‌ها در برخی مدارس مانند شاهد که با انبوه تقاضا و فضای کم مواجه‌ایم جابجایی‌هایی در نظر گرفته شده است تا صورت گیرد.

مدیر آموزش و پرورش ملایر به درمانگاه فرهنگیان اشاره کرد و افزود: در خصوص رفع مشکلات پرداخت عوارض نوسازی و جریمه‎های مربوط به شهرداری لازم است شهردار و شورای شهر با آموزش و پرورش همکاری کنند که این قول از آنها گرفته شد.

دیدگاه شما