وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : يكشنبه 11 مرداد 1394 ساعت 06:26   |   کد مطلب: 15548
معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: امسال در راستای طرح نظام سلامت ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به مناطق حاشیه شهرها و سکونتگاه‌های غیررسمی همدان در اولویت قرار می‌گیرد.

به گزارش نافع، حسین عرفانی  با اشاره به آغاز اجرای طرح تحول نظام سلامت در حاشیه شهرها و سکونتگاه‎های غیر رسمی اظهار داشت: یک سوم از پشت‌های حوزه بهداشت خالی است و چون امکان جذب نیروی جدید برای دولت امکان‌پذیر نیست در این راستا واگذاری فعالیت‌ها به بخش خصوصی و خرید خدمت از شرکت‍‌های تعاونی‌ در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: فارغ‌التحصیلان رشته‌های بهداشتی می‌توانند با تشکیل شرکت‌های تعاونی و با دریافت تسهیلات اشتغالزایی به عنوان خوش‌فرما وارد بازار شوند و معاونت بهداشتی دانشگاه نیز از آنها با خرید خدمات حمایت‌های لازم را انجام دهد.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان تصریح کرد: به منظور اجرای برنامه تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت و زیر پوشش قرار دادن مناطق حاشیه‌ای و روستایی و شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت، شهرهای 20 تا 50 هزار نفر جمعیت، شهرهای بالای 50 هزار نفر جمعیت از ظرفیت جوانان تحصیل کرده با تخصص‌های مختلف و پیشکسوتان این عرصه بهره‌ گرفته می‌شود.

وی بیان کرد: به منظور ارائه خدمات بهداشتی در پایگاه‌ها و مراکز سلامت شرکت‌های خدماتی پس از گذراندن مراحل نهایی و قانونی و عقد قرارداد با دانشگاه علوم پزشکی به طور رسمی فعالیت خود را آغاز می‌کنند.

عرفانی گفت: به منظور ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت حاشیه شهرها و جمعیت شهرهای بین 20 تا 50 هزار نفر که جزء اولویت‎های طرح تحول نظام سلامت است، میزان آمادگی و عملکرد مرکز سلامت و پایگاه‌های سلامت منطقه در جمعیت حاشیه شهرها و سکونتگاه‌های غیر رسمی مورد ارزیابی قرار گرفته است.

وی افزود: در این راستا بخشی از خدمات مورد نظر از راه خرید خدمت توسط شرکت‎های تعاونی بخش خصوصی طرف قرارداد ارائه می‌شود که در استان همدان اکنون 10 مرکز سلامت جامعه و 27 پایگاه سلامت به این روش فعال می‌شوند.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان تأکید کرد: در حال حاضر اولویت نخست کشور اجرای کامل طرح تحول نظام سلامت است که فاز سوم آن نیز آغاز شده است بر این اساس دوره فلوشیپ مدیریتی شبکه‌های بهداشتی و درمانی در هشت بسته خدمتی طرح تحول نظام سلامت پیش‌بینی شده است تا علم مدیریتی مدیران و مسئولان گروه‌ها و واحدهای فنی مراکز بهداشت تقویت شود.

وی عنوان کرد: اجرای طرح تحول نظام سلامت نیازمند جلب مشارکت‌های مردمی و هماهنگی‌های بین بخشی با دستگاه های مرتبط با سلامت است و در این میان ارتقای شاخص‌های بهداشتی و سلامت در مناطق مختلف جمعیتی در اولویت قرار دارد.

انتهای پیام/ح

دیدگاه شما