وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : يكشنبه 11 مرداد 1394 ساعت 06:13   |   کد مطلب: 15546
معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان همدان خبر داد
همدان به عنوان پایتخت جوانان جهان اسلام معرفی می شود
همدان به عنوان پایتخت جوانان جهان اسلام معرفی می شود
معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان همدان از رایزنی برای انتخاب همدان به عنوان پایتخت جوانان جهان اسلام خبر داد.

به گزارش نافع، اسدالله ربانی‌مهر در جلسه صحن شورای شهر با اشاره به برگزاری اتحادیه مجالس کشورهای اسلامی طی چهار ماه پیش در کشور مالزی و طرح انتخاب دو شهر در دو کشور به عنوان پایتخت جوانان جهان اسلام، اظهار کرد: از کشور ترکیه شهر استانبول انتخاب شده اما از ایران انتخاب این شهر به وزارت ورزش و جوانان موکول شده است.

وی با بیان اینکه انتخاب پایتخت جوانان جهان اسلام در ایران بر اساس دو شاخص عملکرد سمن‌ها و تاریخی بودن شهر صورت می‌گیرد، گفت: سال گذشته همدان به عنوان سه استان برتر در زمینه سمن‌ها انتخاب شده و هم‌اکنون جزء پنج استان برتر در این زمینه است.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان همدان با بیان اینکه چهار شهر اصفهان، مشهد، تبریز و همدان در لیست انتخاب شهر پایتخت جوانان جهان اسلام قرار گرفته‌اند، افزود: ما از انتخاب همدان با این عنوان دفاع می‌کنیم در حالی که مدیر امور فرهنگی شهرداری اصفهان از امکان هزینه 7 میلیارد تومانی با انتخاب این شهر در اصفهان خبر داده است.

وی با بیان اینکه طی هفته اخیر جلسه‌ای برای انتخاب شهر مورد نظر برگزار شد که در این جلسه مسائل مالی مطرح نبود، گفت: ارائه 20 برنامه با انتخاب شهر مورد نظر مطرح است که بر اساس ظرفیت همدان درخواست انتخاب این شهر شده است.

ربانی‌مهر با اشاره به لزوم حمایت شورای شهر، شهردار و مسئولان شهری از این موضوع، تصریح کرد: سال 2015 به عنوان سال میرسیدعلی همدانی نامگذاری شده و به همراه این مراسم 15 برنامه در استان آماده برگزاری می‌شود.

وی بیان کرد: برحسب ظرفیت و زیرساخت‌ها همدان امتیاز کمتری برای انتخاب عنوان شهر پایتخت جوانان جهان اسلام دارد اما با رایزنی‌های صورت گرفته امیدواریم طرح مورد نظر در استان به اجرا درآید.

همدان 9 تا 11 شهریور میزبان سمن‌های کشور است

ربانی‌مهر همچنین از میزبانی همدان از سمن‌های کشور در 9 تا 11 شهریور خبر داد و افزود: تامین اعتبار این میزبانی به عهده وزارتخانه است که امیدواریم این مهم به توسعه گردشگری کمک کند.

در این جلسه محمدرضا الیاسی نایب رئیس شورای شهر همدان با اشاره به لزوم حمایت اعضای شورای شهر از انتخاب همدان به عنوان پایتخت جهان جوانان اسلام، اظهار کرد: این مسئله از موضوعاتی است که برای شورا کمترین هزینه را خواهد داشت.

عضو شورای شهر همدان نیز با اشاره به مشکل فنس‌کشی در برخی از باغات همدان، تصریح کرد: در هیچ جای کشور به اندازه همدان سختگیری در خصوص فنس‌کشی باغات نمی‌شود.

رضا میرزایی گفت: سازمان جهاد کشاورزی و اداره راه و شهرسازی نسبت به این موضوع بیش از حد سختگیری می‌کنند.

منبع:فارس

انتهای پیام/ح

دیدگاه شما