وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : يكشنبه 7 تير 1394 ساعت 23:50   |   کد مطلب: 15018
مدیر جهاد کشاورزی تویسرکان خبر داد:
پیش بینی برداشت 40 هزار تن غلات در تویسرکان
	پیش بینی برداشت 40 هزار تن غلات در تویسرکان
مدیر جهاد کشاورزی تویسرکان گفت: پیش بینی می شود در سال جاری نزدیک به 40 هزار تن غلات مزارع تویسرکان برداشت شود.

به گزارش نافع، «مسعود اکبری» در گفت و گو با خبرنگار رودآور، گفت: در سطح شهرستان تویسرکان30 هزار مزارع جو و گندم وجود دارد.

وی اظهار کرد: 18هزار هکتار از این مزارع غلات سطح زیرکشت محصول جو و 12 هزار هکتار هم محصول گندم است که در کل با 50 دستگاه کمباین و 200 دروگر محلی برداشت می شوند.

 مدیر جهاد کشاورزی تویسرکان با بیان اینکه پنج گروه کارشناسی از بخش خصوصی و دولتی بر روند برداشت غلات این شهرستان نظارت می کنند، افزود: به طور معمول و طبیعی در این سطح زیر کشت پیش بینی می شد 50 هزار تن غلات برداشت که عمدتا گندم است برداشت شود.

اکبری تصریح کرد: اما با توجه به تنش های رطوبتی، خشکالی و کم بارندگی و سرمازدگی های اوایل امسال 10 تا 15 درصد راندمان تولید این محصولات کاهش یافته است و پیش بینی می شود بین 30 تا 40 هزار تن غلات تولید شود.

وی از وجود 10 مرکز خرید غلات در سطح شهرستان تویسرکان خبر داد وعنوان کرد: از این تعداد مراکز خرید دو مرکز در شهر تویسرکان و هشت تعاونی در روستاهای تویسرکان به صورت پراکنده تجهیز شدند و آماده خرید گندم و جو از کشاورزان هستند.

مدیر جهاد کشاورزی تویسرکان از کشاورزان خواست برای جلوگیری از خشک شدن محصول، سریع تر از موعد مشخص شده محصول خود را برداشت کنند.

اکبری با بیان اینکه هرچه زمان برداشت محصول طولانی تر شود ریزش خوشه ها بیشتر و محصول کم تر می شود، تصریح کرد: علاوه بر مورد ذکر شده خط آتش سوزی مزارع خشک و اتفاقتی از این دست بیشتر زمین های کشاورزی را تهدید می کند و می طلب کشاورزان به موقع و سریه محصول خود را برداشت کنند.

انتهای پیام/ح

دیدگاه شما