وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : چهارشنبه 20 خرداد 1394 ساعت 14:05   |   کد مطلب: 14771
خسارت 40 درصدی به زراعت تویسرکان وارد شد
مدیر اداره جهاد کشاورزی تویسرکان از وارد آمدن خسارت 40 درصدی به زارعت این شهرستان بر اثر سرمازدگی و کم آبی خبر داد.

به گزارش نافع، «مسعود اکبری» در گفت و گو با خبرنگار رودآور، به سرمای اوایل امسال به ویژه در پنجم اردیبشهت ماه و خسارات ناشی از آن به باغات و زراعت تویسرکان اشاره کرد و گفت: علاوه بر مشکل کم آبی بر اثر سرمازدگی 85 درصد از باغات گردوی تویسرکان خسارتی معادل 140 میلیارد تومان وارد شد.

وی با بیان اینکه به منظور مقابله با کم آبی در سال جاری به سمت کشت های کم آب رفته ایم، اظهار کرد: سال گذشته در حدود یک هزار و 700 هکتار از زراعت تویسرکان کشت هایی از جمله گوجه فرنگی، خیار و هندوانه با مصرف آب بالا بود، که خوشبختانه امسال این مقدار به  230 هکتار کاهش یافته است.

مدیر اداره جهاد کشاورزی تویسرکان افزود: درحال حاضر در40 هکتار از زمین های بخش کشاورزی این شهرستان زعفران کشت می شود.

اکبری به سفرهای رییس ستاد بحران کشور و معاونان وزیر کشاورزی به تویسرکان به دعوت دکتر مفتح نماینده مردم تویسرکان در مجلس و پیگیری های فرماندار و استاندار در خصوص خسارات وارد به باغداران نیز اشاره کرد و گفت: دقت داشت که به سمتی رویم که باغات از حالت تک محصولی خارج شوند.
وی با بیان اینکه برای مقابله با سرمازدگی راهکارهای موقت و مقطعی پاسخگو نیست، از رفتن به سوی طرح ریزی برنامه هایی مبتنی بر علم روز کشاورزی و باغداری دنیا و اصلاح الگوی کشت خبر داد.

مدیر اداره جهاد کشاورزی تویسرکان عنوان کرد: در صورت بهره مندی از شیوه های آبیاری و روش های علمی به روز می توان تولیدات این حوزه را به سه برابر افزایش داد.

انتهای پیام/ح

 

دیدگاه شما