وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : چهارشنبه 27 خرداد 1394 ساعت 12:48   |   کد مطلب: 14845
	راستی آزمایی سخنان رئيس جمهور از زبان تویسرکانی‌ها/اوضاع بهتر نشده، بدتر هم شده است
رئیس جمهور کشورمان در سخنان اخیر خود مي‌گويد در همه بخش‌ها شاهد رشد مثبت هستیم و کشور از رکود خارج شده است، اما آنچه مردم می‌گویند گوياي مسئله‌اي دیگری است.

به گزارش نافع، تاریخ فرصتی برای عبرت آموختن است.

امام علی(ع) به فرزند خود می گویند: "پسرم اگر من چه به اندازه همه کسانی که پیش از من بوده‌اند  نزیسته‌ام اما در کردار آنان بدقت نگریستم و در اخبارشان تفکر نمودم و در آثار آن ها به سیر و سیاحت پرداختم تا همچون یکی از آنان شدم ؛ بلکه گویا در اثر آنچه از تاریخ آن ها به من رسیده  با همه آنان از اول تا آخر بوده ام . من قسمت زلال زندگی آنان را از قسمت تاریک و باز شناختم و سود و زیانش را دانستم/.نهج البلاغه، نامه 31»

دیدگاه های امام علی(ع) در خصوص حوادث گذشته تفسیر روشن مفاهیم وتعابیر قرآنی چون : عبرت، قصص، نباء سیر و سنت است که تعبیر عبرت که قالب پرداخت های تاریخی قرآن می باشد، در کتاب نهج البلاغه، و آثار مسلمانان مورد توجه قرار گرفت و تاریخ به عنوان  تجارب الامم عرضه شد     .     

 درسخنان امام علی(ع) فلسفه حوادث گذشته هدفمند و کسب تجربه از آن موجب موفقیت و پیروزی است ؛ زیرا این حوادث منبع معرفت و  تجربه های گذشتگان برای عبرت آیندگان بیان می کند که با مطالعه دقیق آن می توان عوامل ظهور وسقوط را شناخت و این آشنایی پاس داشت آینده برای حرکت در مسیر درست زندگی است .

 در سیره حکومتی امام علی(ع) داشتن تجربه، شرط مهم در واگذاری مسئولیت ها و مشورت ها بوده است . ثبت و انتقال درست این تجربه ها به منظور استفاده دیگران در سیره حکومتی علی (ع) دیده می شود .

كيست كه دل عبرت بين دارد؟!

باید گفت در مثال مناقشه نیست؛ برخی از کارشناسان حوزه تاریخ می گویند ارائه اخبار ساختگی  از سوی مشاوران از مهمترین دلایل سقوط نادرشاه افشار بود.

مثبت نشان دادن اوضاع اجتماعی با وجود رنج و مرارت های بسیار مردم آن زمان، فقر، بی پولی، سختگیری و ... مواردی بودند که شاید هیچ گاه به گوش نادرشاه نرسید.مشاوران نادرشاه تصویر زیبایی از اوضاع اجتماعی مردم آن زمان برای او به نمایش گذاشته بودند که نادرشاه هرگز فکر سقوط هم به خود راه نمی داد و پیوسته به دنبال آرزوهای خود پیش می رفت.

راستی آزمایی سخنان روحانی از زبان تویسرکانی‌ها

چند روز پیش رئیس جمهور  کشورمان در سخنرانی خود از عبارت‌هايي چون: در همه بخش ها شاهد رشد مثبت هستیم، کشور از رکود خارج شده است و ... حرف ها به میان آورد، اما آیا واقعیت زندگی مردم این گونه است، مردم ايران كه از گاه حتي از موضوعات ناراحت كننده و مشكلات لبخند و لطيفه مي‌سازند و اين بار هم پیامک بهم دادند كه "آقای روحانی مدیونی اگر پول دستی خواستي نگي" براي بیان چگونگی گذران روزهای سخت خود، اما به تعبیر خودشان خنده تلخشان از گریه غم انگیزتر است.

سایت خبری رودآور از آنجا که شعارش از دل مردم، در کنار مردم و  برای مردم است برای راستی‌آزمایی سخنان روحانی به سراغ مردم تویسرکان رفت تا از نزدیک جویا شود که زندگی حقیقی مردم شهرش چگونه می گذرد.

معیشتمان بهتر که نشده بدتر هم شده

در همه پاسخ های شهروندان تویسرکانی جمله "اوضاعمان بهتره که نشده بدتر هم شده" موج سواری می کرد.

آقاي رئیس جمهور،یک روز که نه فقط یک ساعت برای رضای خدا در میان مردم باش

آقای بیات یکی از تاکسی داران تویسرکانی است که سالیان سال دراين شغل فعالیت دارد، می گوید: اوضاع و احوالمال زندگیمان هر روز بدتر می شود، سابق بر این شاید هر دو سال یا یک سال با افزایش قیمت های انواع کالاها روبرو بودیم ولی الان شب خوابیده صبح بلند می شویم قیمت ها افزایش یافته است.

وی می افزاید: کاش قیمت ها روز به روز تغییر کند متأسفانه افزایش قیمت ها در برخی کالاها لحظه ای شده است.

این تاکسی دار می گوید: از روحانی می خواهم برای یک روز که نه تنها یک ساعت در میان مردمش باشد و درد و دل های آنان را بشنود، ما تاکسی داران سنگ صبوری برای حرف های مردم هستیم، مسافرانی که جا به جا می کنیم، از گرانی به ستوه آمده اند، چرا مسئولی فکری برای ما نمی کنند.

شاید بادمجان دور قاب چین ها نگذارند حقیقت به گوش رئیس دولت برسد!

آقای احسانی یک از مغازه داران دیگر تویسرکانی است، او از کسادی بازار می گوید و اینکه آیا واقعا دولت از زندگی مردم خبری ندارد، نکند بادمجان دور قاب چین هایی باشند و اخبار دروغ به گوش او برسانند.

وی با تعجب می گوید: آیا مشاوران روحانی تا به حال اوضاع معیشتی و حقیقت زندگی مردم برای او بیان نکرده اند!!

کاسبانی که پولی در دخلشان نیست

آقای صالحی یکی از همشهریان تویسرکانی است، وقتی از او پرسیدم چگونه زندگیت را می گذرانی؟ آهی کشید و گفت: به جان بچه هایم از صبح تاکنون که نزدیک ظهر است یک قران هم  کاسب نشده ام.

وی ادامه می دهد: پولی دست مردم نیست که بیایند و خرید کنند، سابق بر این من چند کارگر داشتم اما اکنون خرج خودم با دخلم یکی نیست بالاجبار عذر کارگرانم را خواستم.

این مغازه دار ادامه می دهد: در میان اقوام پسران جوانی می شناسم که حتی با داشتن شغل ازاد نمی‌توانند خرج و مخارج یک عروسی ساده را داشته باشند و به این دلیل تاکنون ازدواج نکرده اند، این که نشد وضع زندگی،  آنان هم جوان هستند،دوست دارند ازدواج کنند، وقتی که اولیه های زندگی را ندارند چگونه زندگی مشترک خود را شروع کنند.

سرمازدگی باغات تویسرکان و بدتر شدن اوضاع کشاورزان تویسرکانی

یکی از کشاورزان تویسرکانی نیز گفت: حقیقت تلخ است، ولی باید گفت هر سال بدتر از سال گذشته می شود و با سیلی صورت خود را سیر می کنیم، به ویژه امسال که گردوهایمان را هم سرما زد و در این رابطه هم مسئولان کاری برای ما انجام ندادند، خدا رحم کند هر روز هم گرانی پشت سر گرانی می آید.

مرحمت فرموده ما را مس کنید

آقای نصیری یکی از جوانان تویسرکانی نیز در گفت و گو با خبرنگار رودآور گفت: روحانی قول داده بود که مشکلات کشور در 100 روز اول حل کند، ولی حل نکرد که نکرد! مشکلات مردم به ویژه مشملات اقتصادیشان آنقدر زیاد است که توان خرید ندارند، ننهه اینکه نخواهند بخرند.

گرانی بیداد می کند/از روحانی بپرسید چرا از وضعیت مردم خبری ندارد؟!

آقای حیدری دیگر جوان تویسرکانی نیز گفت: این است اوضاع زندگی  ما، خودتان خوب نگاه کنید، یک نیمه روزه بیایید و ببنید ما چقدر درآمد داریم؟ آیا با این درآمد پایین می توان کاری انجام داد.

در این بین خریداری آمد و قیمتی و پرسید، او که صدای گفت و گو های ما را شنید بدون آنکه چیزی بخرد در حین رفتن گفت: آقا گرانی بیداد می کند، متوجه هستید یا نه، کجای زندگیمان بهبود یافته، ما که راننده ویژه نداریم، ما که به مردم قول نداده‌ايم این کار را انجام می دهیم آن کار را انجام می دهیم؟ طلایمان پاک پاک است، شما اگر راست می گویید به سراغ روحانی بروید از او بپرسید چرا از وضعیت ما خبری ندارد.

خانم حسینی نیز گفت: من امروز برای خرید به بازار آمده ام، اما با این پول و این گرانی نمی دانم کدام اولویت زندگی ام را اول قرار دهم وآن را بخرم، من که نه ارزانی می بینم و نه! زندکی بد می‌گذرد.

رکود اقتصادی در همه بخش ها است نه در خورد و خوراک مردم

آقای طهماسبی نیز می گوید: رکود موجود اقتصادی تنها در بازارو و بین کسبه نیست، رکود در تمام بخش های اقتصادی است، چند روز پیش شرایطی رخ که مجبور شدم قطعه زمینی را بفروشم، زمیني که سابق بر این شاید از فروشش سودی از آن به دستم می رسید و اکنون به دلیل رکود ضرر دید.

وی می افزاید: مردم را هم که خودتان مشاهده می کنید میوه را قیمت می کنند و می روند، یعنی قدرت خرید یک کیلو میوه هم برایشان سخت شده است، توان خرید ندارند، حتی آنانی که دو تا کارمند در خانه هستند بازم هم به سختی زندگی خود را می گذرانند چه رسد به ما.

این کاسب از رئیس جمهور خواست بیاید و کمی در اجتماع باشد.

سیر صعودی قیمت‌های بدون برنامه و بی ثباتی قیمت ها مردم را سردرگم کرده است

یکی از قصابان تویسرکانی نیز گفت: در حدود 17 ، 18 سال است که در این شغل فعالیت می کنم، بی ثباتی در قیمت ها مردم را سردرگم کرده است.

مشكلات معشیتی مردم حرف اول روزشان است

به سراغ مغازه دار بعدی که رفتم در بین دوستان خود بود، بعد از سلامی پرسیدم؛ آقا شما که یک ساعت فروشی دارید نظرتان راجع به اوضاع معیشتی خود و آشنایانتان که می بینید چیست؟

گفت: جه جالب بحث داغ ما هم همین بود، چرا که داشتیم علاوه بر پشه پراندن، راجع به قیمت ها هم صحبت میکردیم، در این بین مدارک بیمه های خود را بیرون آورد و ادامه داد: خب این مشکل دست به نقد را حالا بگویم تا بعدی ها را یکی یکی، این اوضاع بیمه ما است که یکسان سازی در این بخش نیست و قیمت های بیمه ها هم بدون نظارت هر روز سیر صعودی خود را طی می کنند.

شایسته سالاری نیست/هیچ کسی سرجای خودش نیست

آقای زین العابدینی هم گفت: مشکل ما این است که هرکسی سر جای خودش نیست، این بی کفایتی ها سبب نارضایتی مردم شده است، روحانی قول داده بود تحریم ها را بردارد، چرخ اقتصاد و چرخ هسته‌ای همزمان بچرخد، دو سال گذشته است ولی کدام یک از قول هایشان را عملی کرده است که ما نمی بینیم.

آقای عربی وارد بحث شد و گفت: مشکلات یکی دو تا که نیست، از فرهنگ بگوییم یا اقتصاد، می‌گویند تحریم هستیم، آقا چه تحریمی ما که از اول انقلاب هم تحریم بودیم، همه مشکلات را به هم گره می زنند و از کاه کوه می سازند، بیایید مدیریت کنید و گرفتاری ها مردم را برطرف کنید این سیاسی بازی های دیگر برای چیست؟ آب، محیط زیست چه ارتباطی با تحریم دارد؟ آقای رئیس جمهور ما هم کلید داریم!

من آنچه شرط بلاغ است با تو می‌گویم/ تو خواه از سخنم پندگیر و خواه...

انتهای پیام/ح

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما