وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : دوشنبه 18 خرداد 1394 ساعت 12:10   |   کد مطلب: 14732
رئیس فدراسیون ورزش‌های روستایی و بومی محلی کشور:
دومین جشنواره ورزش‌های بومی و محلی غرب کشور در نهاوند برگزارمی‌شود
	دومین جشنواره ورزش‌های بومی و محلی غرب کشور در نهاوند برگزارمی‌شود
رئیس فدراسیون ورزش‌های روستایی و بومی محلی کشور گفت: دومین جشنواره بومی و محلی غرب کشور با عنوان جشنواره انتظار در استادیوم ۱۵ هزارنفری علیمرادیان نهاوند برگزارمی‌شود.

به گزارش نافع، سایت گرو، غلام‌رضا جعفری اظهار داشت: پس از برگزاری نخستین جشنواره بومی محلی غرب کشور به میزبانی شهرستان نهاوند در سال گذشته، 22 خردادماه امسال به مدت دو روز دومین جشنواره با حضور استان‌های غربی کشور و چند استان میهمان از سایر نقاط کشور در این شهرستان برگزار می‌شود.

وی گفت: دلیل برگزاری این مسابقه به میزبانی نهاوند طبیعت زیبا و ارتفاع مناسب شهرستان نهاوند از سطح دریا و مجموعه ورزشی علیمرادیان با امکانات خوب مانند هتل ، مهمان‌پذیر و مرکزیت این شهرستان در غرب کشور است که آن را به‌عنوان میزبان این مسابقات انتخاب کردیم.

جعفری افزود: مانند سال گذشته در این جشنواره که برای دومین بار به میزبانی نهاوند در سطح کشور برگزار می‌شود ویژه‌برنامه‌هایی شامل جنگ شادی و اجرای موسیقی زنده ویژه استان‌های غرب کشور با هنرمندی هنرمندان این استان‌ها و با مشارکت خانواده‌ها انجام می‌شود که مشاهده آن برای عموم خانواده‌ها رایگان است.

رئیس فدراسیون ورزش‌های روستایی و بومی محلی کشور بیان کرد: نزدیک به 400 ورزشکار روستایی و عشایری از استان‌های ایلام، لرستان،‌ کرمانشاه،‌ کردستان،‌ زنجان،‌ مرکزی،‌ همدان و شهرستان نهاوند در این جشنواره نهاوند شرکت می‌کنند.

وی اظهار داشت: مسابقات بومی و محلی در چندین رشته شامل تیراندازی، اسب‌سواری، دال پلان، کشتی، دو، هفت‌سنگ، دورنه، طناب‌کشی و چند بازی دیگر که به شکل بین‌المللی است با حضور استان‌های غرب کشور و باهدف اتحاد و ایجاد روحیه همدلی در بین اقوام مختلف به میزبانی نهاوند برگزار می‌شود.

جعفری تصریح کرد: این جشنواره در دو بخش آقایان و خانم‌ها به مدت دو روز در 22 و 23 خردادماه امسال برگزار می‌شود که در بخش آقایان رشته‌های دال پلان،‌ طناب‌کشی،‌ پنج‌گانه و کشتی سنتی زوران و در بخش بانوان رشته‌های دال پلان،‌ طناب‌کشی و سه‌گانه حضور دارند و در پایان به نفرات برتر مدال،‌ حکم و جام قهرمانی اهدا می‌شود.

رئیس فدراسیون ورزش‌های روستایی و بومی محلی کشور گفت: در حال حاضر حدود 24 هزار روستای دارای دهیاری در کشور وجود دارد که با توجه به تنوع فرهنگی و قومیت‌ها نیازمند برنامه‌ریزی دقیقی هستند.

نایب‌رئیس انجمن جهانی ورزش‌های سنتی افزود: بر اساس بخشنامه برگزاری جشنواره بازی‌های بومی و محلی غرب کشور، امتیازات رشته‌های تیمی و انفرادی در بخش زنان و مردان، تجمیع و به‌صورت واحد محاسبه و تیم‌های قهرمان این رقابت‌ها شناخته می‌شوند، همچنین به همراه هر تیم یک گرو موسیقی محلی در این مسابقات شرکت می‌کند.

جعفری بیان کرد: سال گذشته تیم شهرستان نهاوند در مسابقات بومی و محلی چندین مقام قهرمانی را در بخش آقایان و بانوان کسب کرد و این تیم دارای عناوین مختلفی در سطح استان همدان و کشور است که به‌عنوان نمونه کرم سهرابی یکی از ورزشکاران پیشرو در این عرصه، دارای چندین مقام کشوری است.

انتهای پیام/ح

دیدگاه شما