وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : جمعه 8 خرداد 1394 ساعت 01:23   |   کد مطلب: 14589
 نبود بانک اطلاعات جامع از آمار ورزشکاران و مربیان دوچرخه سواری استان همدان
رئیس هیات دوچرخه سواری استان همدان گفت:در دوره های گذشته هیات دوچرخه سواری متاسفانه به ثبت بانک اطلاعات جامع آماری توجهی نشده که هم اکنون مشکل ساز شده است.

به گزارش نافع، علی ثقفی روز پنجشنبه در گفت وگو باخبرنگار ما اظهار کرد: دوچرخه سواری بی ام ایکس (BMX) از رشته های ورزش دوچرخه سواری است که هم اکنون جزو رشته های مسابقه ای بازی های ورزشی المپیک است.

وی بیان داشت: این رشته دوچرخه سواری از پتانسیل خوبی در استان همدان برخوردار است و شهرداری می تواند از زمین هایی که در سطح شهر برای احداث پارک ها اختصاص می دهد، فضایی را برای این رشته ورزشی ایجاد کند.

ثقفی اضافه کرد: درخواست کتبی خود را مبنی بر ایجاد فضایی برای ورزش بی ام ایکس در احداث فاز دوم بوستان ارم به شهرداری ارایه کرده ایم که امیدوارم مورد موافقت قرار بگیرد تا این رشته مهم که در المپیک فعال است نیز بتواند در همدان توسعه و پیشرفت لازم را داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون برخورداری از زیرساخت های دوچرخه سواری مهمترین دغدغه قهرمانان این ورزش است و در رشته بی ام ایکس و تریال می توان با حداقل هزینه که کمتر از 30 میلیون ریال است، فضایی مناسب در فاز دوم بوستان بزرگ ارم همدان ایجاد کرد.

ثقفی بیان داشت: پیشنهاد احداث پارک تریال با هزینه 20 میلیون ریالی می تواند همدان را به نخستین شهر خاورمیانه در ایجاد این پارک دوچرخه سواری تبدیل کند که انتظار داریم مسوولان شهرداری به این ویژگی توجه کنند.

وی با بیان اینکه هم اکنون 200 دوچرخه سوار به صورت مستمر در رشته های مختلف فعالیت می کنند گفت: از این تعداد یکصد نفر در سطح قهرمانی و حرفه ای رکاب می زنند.

وی با قدردانی از فعالیت چشمگیر کمیته کوهستان هیات دوچرخه سواری استان همدان گفت: پویا میهمی مسوول کمیته کوهستان هیات دوچرخه سواری استان همدان در مدت کوتاهی از فعال سازی این رشته توانست در سطح مدال آوری نیز موفق عمل کند و اخیرا در مسابقات لیگ برتر رشته دانهیل توانستیم توسط محمد اردلان رکابزن رده سنی جوانان به نشان نقره برسیم.

وی نبود بانک اطلاعات جامع از آمار ورزشکاران و مربیان دوچرخه سواری استان را مهمترین دغدغه این هیات دانست و گفت: در دوره های گذشته هیات دوچرخه سواری متاسفانه به ثبت بانک اطلاعات جامع آماری توجهی نشده که هم اکنون مشکل ساز شده است.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/ح

دیدگاه شما