وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : پنجشنبه 7 خرداد 1394 ساعت 08:33   |   کد مطلب: 14578
وقتي ويروس تبخال مي‌تواند سرطان پوست را درمان کند!
نوعي ويروس مي تواند پس از ايجاد تغييرات ژنتيکي در درمان سرطان پوست موثر واقع شود.

به گزارش نافع، تايج تحقيق در مورد شماري از ويروس هاي عامل بيماري تبخال نشان مي دهد که مي توان پس از ايجاد تغييراتي ژنتيکي، از آن ها براي جنگ با سلول هاي سرطاني فعال در پوست استفاده کرد.
ويروس هاي تغيير ژنتيکي يافته تبخال ضمن ايجاد واکنش ايمني در بدن، مي تواند سلول هاي آلوده را در سرطان پوست تحت تاثير قرار داده و آن ها را از بين ببرد.
بر اساس اين گزارش، پژوهشگران موسسه تحقيقات سرطان شناسي لندن نتايج نخستين آزمايش از مرحله سوم تحقيق در مورد برخي انواع ويروس تبخال را در مجله امريکايي «American Journal of Clinical Oncology» منتشر کردند.
به گفته اين محققان، نتايج آزمايش اخير مي تواند راه را براي آن که نهادهاي کنترل دارويي امريکا و اروپا مجوز درمان جديد سرطان پوست را صادر کنند، باز کند. در اين مرحله از آزمايش، محققان تعداد بيش از 400 بيمار مبتلا به نوعي پيشرفته از ملانوما را که غير قابل جراحي بودند، برگزيده و از درمان جديد، موسوم به «T-VEC» يا ديگر روش هاي مبتني بر درمان سيستم ايمني استفاده کردند.
در پايان اين آزمايش، مشخص شد 16 درصد از افرادي که ويروس هاي تبخال را دريافت کرده بودند، در مدتي بيش از شش ماه مداوا شدند. در اين روش، کساني که در مراحل آغازين سرطان پوست قرار داشته و يا پيش از اين از درمان هاي ديگر بهره نگرفته بودند، پاسخ بيشتري از خود در برابر اين شيوه درماني نشان دادند. اين در حالي است که استفاده از ديگر شيوه هاي مبتني بر افزايش قدرت سيستم ايمني تنها دو و يک دهم درصد موثر واقع شد.
محققان موسسه سرطان شناسي لندن بر اين باورند که نتايج تحقيق آنان مي تواند باب استفاده از ويروس‌درماني را به عنوان نخستين گزينه درمان انواع متاستاز شونده ملانوما باز کند.

انتهای پیام/ح

دیدگاه شما