وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : چهارشنبه 30 مهر 1393 ساعت 22:05   |   کد مطلب: 10351
فرزندبیشتراحتمال ابتلابه سرطان سینه را کاهش می دهد
دانشیار دانشگاه علوم پزشکی همدان و متخصص زنان و زایمان گفت: هر چقدر تعداد بچه های یک زن بیشتر و طول مدت شیردهی طولانی تر باشد احتمال ابتلا به سرطان سینه در او کاهش خواهد یافت.

به گزارش نافع، مهر انگیز زمانی در همایش روز ملی سلامت بانوان ایرانی در دانشگاه علوم پزشکی همدان افزود: اگر بارداری اول افراد در سن بالای 30 سال اتفاق بیافتد احتمال ابتلا به سرطان سینه نسبت به افرادی که زودتر از این دهه باردار شده اند دو برابر بیشتر خواهد بود.

وی گفت: هر چقدر تعداد بچه های یک زن بیشتر و طول مدت شیردهی طولانی تر باشد احتمال ابتلا به سرطان سینه در او کاهش خواهد یافت.

متخصص زنان و زایمان ادامه داد: معاینه دوره ای زنان از نظر وجود هرگونه توده در سینه، معاینه توسط پزشک و انجام ماموگرافی از جمله اقداماتی است که به زنان بالای 19 سال برای تشخیص زود هنگام این نوع سرطان پیشنهاد می شود.

وی با بیان اینکه اشعه ناشی از دستگاه ماموگرافی قدرت سرطانزایی ندارد اضافه کرد: به زنان بالای 40 سال توصیه می شود که در دوره های مشخصی این آزمایش غربالگری را انجام دهند.

دکتر زمانی با اشاره به افزایش تمایل زنان در جامعه به انجام عمل زیبایی سینه افزود: استفاده از پروتز سینه زیر نظر پزشک متخصص به شرط انجام دقیق معاینات و آزمایش های قبل از عمل و انجام یک عمل عاری از خطا تاثیری در بروز سرطان سینه ندارد.

 

دیدگاه شما