وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : يكشنبه 10 اسفند 1393 ساعت 07:10   |   کد مطلب: 13216
اختتامیه هشتمین جشنواره زمستانی همدان برگزارشد
مشعل هشتمین جشنواره زمستانی همدان شامگاه شنبه پس از گذشت یک ماه برگزاری برنامه های متنوع خاموش شد.

به گزارش نافع، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان در آیین اختتامیه این جشنواره گفت: برنامه های لازم برای برگزاری این جشنواره زمستانی به گونه ای طراحی شده است که تا چند سال آینده باید به استانداردهای جهانی نزدیک شود.

ریحان سروش مقدم ادامه داد: اختتامیه جشنواره زمستانی همدان نویدی برای اجرای برنامه‎های متنوع و جذاب فرهنگی در مناسبت ‎های‎ مختلف مانند تعطیلات نوروز، هفته میراث فرهنگی، هفته صنایع‎دستی و جشنواره تابستانی است چرا که استان همدان یکی از استان های دارای گردشگر در بیشتر فصول سال است.

وی اضافه کرد: در سال های قبل جشنواره زمستانی به مدت یک هفته و یا یک دهه برگزار می‎شد اما در سالجاری این جشنواره به مدت یک ماه و با حضور پر شور مردم هنر دوست همدان برگزار شد.

وی گفت: در هشتمین جشنواره زمستانی همدان که با یاد پیامبر مهربانی ها (ص) و با شعار کرسی‎های مادستان و شادی‎های زمستان برگزار شد مردم در برنامه‎های متنوعی در حوزه‎های فرهنگی، مذهبی، گردشگری ادبی، گردشگری عکاسی، نقالی، طب سنتی، نمایشگاه صنایع دستی، دفاع مقدس و مسابقات ورزشی بهره‎مند شدند.

سروش مقدم افزود: این دوره از جشنواره با هدف جذب گردشگر در راستای افزایش تولید، کارآفرینی، اشتغال و ثروت آفرینی از پنجم بهمن تا پنجم اسفند ماه در استان همدان برگزار شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان اظهار کرد: از فرصت سرما و سردی هوا در همدان استفاده شده است تا نشاط و شادابی اجتماعی و طراوت در بین مردم استان برقرار شود.

وی بیان کرد: در چشم انداز و افق بلند مدت جشنواره زمستانی همدان، برگزاری جشنواره در سطح ملی و بین المللی ترسیم شده است و با آسیب‎شناسی که از طریق نظرسنجی از اقشار مختلف مردم به عمل می‎آید سعی شده است تا این جشنواره به سطح بین المللی نزدیک شود.

جشنواره زمستانی همدان از پنجم بهمن تا پنجم اسفند ماه سالجاری با اجرای برنامه های شاد و مفرح در هوای سرد دامنه های الوند همدان توانست اوقات خوبی را برای شرکت کنندگان رقم بزند.

در آئین اختتامیه هشتمین جشنواره زمستانی همدان که شامگاه شنبه با حضور مسئولان استان در مجتمع آوینی برگزار شد، کتاب «همدان در گذر ایام» رونمایی شد.

این کتاب حاصل نیم قرن تلاش استاد محمدمهدی استعدادی در حوزه عکاسی است که در آن 255 قطعه از عکس‎های قدیمی همدان مربوط به دهه‎های 40 و 50 شامل مکان‎های تاریخی، میادین، خیابان‎ها و محله‎ها درج شده است.

از آنجایی که این کتاب برای نخستین بار در همدان به چاپ رسیده است در هشتمین جشنواره زمستانی همدان رونمایی شد و نشان زرین و جایزه ویژه نیز به پیشکسوت عکاسی همدان داده شد.

انتهای پیام/ح

دیدگاه شما