وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : سه شنبه 5 اسفند 1393 ساعت 13:00   |   کد مطلب: 13132
اجرای طرح دخالت بهنگام ویژه دانش آموزان ابتدایی در همدان
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان همدان از اجرای طرح دفتر دخالت بهنگام ویژه دانش آموزان ابتدایی در این استان خبر داد.

به گزارش نافع به نقل از زنگ اول، حسین بهرامی نوید در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ما با اشاره به اینکه این طرح برای نخستین بار در سطح کشور اجرایی می شود، افزود: این طرح به منظور شناسایی و پایش دانش آموزانی که پرونده تحصیلی آنها از لحاظ سنجش سلامت مشکل دارد اجرایی می شود.

وی اظهار داشت: معاینات بالینی دانش آموزان قبل از ورود به مدرسه بر اساس غربالگری اولیه، اندازه گیری قد و وزن، رسم BMI، بینائی سنجی، شنوایی سنجی، بررسی هوش و استعداد تحصیلی و معاینات کامل پزشکی انجام می شود.

بهرامی نوید یادآور شد: برخی مواقع مشاهده شده است که دانش آموزان در این زمینه مشکلاتی هر چند محدود دارند که هیچگونه اقدامی در زمینه ارجاع به مراحل تخصصی، پزشکان و مراکز تخصصی از سوی والدین انجام نمی شود.

این مسئول ادامه داد: با اجرای این طرح پرونده های بایگانی شده دانش آموزان در طول سال مورد بازبینی و ارزیابی مجدد قرار گرفته و در صورت بودن مشکل سنجش سلامت، دانش آموزان برای درمان اساسی به مراکز تخصصی معرفی می شوند.

 

استان همدان در کیفیت بخشی آموزش ابتدایی جزء استان های برتر کشور است

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان همدان در ادامه با تأکید بر اینکه این استان در کیفیت بخشی آموزش ابتدایی جزء  استان های برتر کشور است، تصریح کرد: سند تحول بنیادین در برنامه ریزی های حوزه ابتدایی باید محور قرار گرفته و کیفیت بخشی در آموزش جایگزین کمیت گرایی شود.

بهرامی نوید ابراز داشت: معاونت آموزش ابتدایی در تدوین برنامه ی سالانه، انسداد مبادی بیسوادی، ترویج استفاده از مجلات رشد، بهبود مدیریت آموزشگاهی، برگزاری کارگاه های آموزشی، ترویج فرهنگ مطالعه، ترویج فرهنگ مشارکت والدین در مدارس، درس پژوهی، جابربن حیان، افزایش پوشش در دوره پیش دبستانی، تدوین محتوای آموزشی گام های بلندی در سطح کشور برداشته است.

فرشته درهم فروش

انتهای پیام/ح

دیدگاه شما