وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : دوشنبه 18 خرداد 1394 ساعت 21:14   |   کد مطلب: 14747
رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی همدان از صدور شناسنامه الکترونیکی ویژه دانش آموزان کلاس اولی در این استان خبر داد.

به گزارش نافع به نقل از زنگ اول، پروین قربانیان در مراسم افتتاحیه طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی و طرح تحول سلامت دهان و دندان نوآموزان بدو ورود به دبستان با اشاره به اینکه این طرح امسال برای نخستین بار در سطح کشور به شکل الکترونیکی انجام می شود، اظهار داشت: تمام اطلاعات و نتایج حاصل از انجام فعالیت‌ها و ارزیابی‌های انجام شده در مدارس و پایگاه‌های سنجش در سامانه مذکور ثبت خواهد شد.
وی مسائل آموزشی و بهداشتی نوآموزان، صرفه‌جویی در وقت و هزینه‌های جاری سنجش و دسترسی سریع و آسان به اطلاعات را از جمله مزایای عمده این طرح عنوان کرد و افزود: وضعیت بینایی، شنوایی، جسمانی، گفتاری و آمادگی تحصیلی نوآموزان در این طرح ارزیابی می شود.
قربانیان ادامه داد: نوآموزان پس از پایان ارزیابی‌ها در پایگاه‌های سنجش، برای انجام معاینات پزشکی به مراکز بهداشتی درمانی محل سکونت خود مراجعه می‌کنند.
این مسئول ابراز داشت: پارسال 27 هزار و 9 نفر از نوآموزان در همدان مورد ارزیابی قرار گرفتند که از این تعداد 3 هزار و 75 نفر برای ارزیابی‌های تخصصی معرفی شدند.
رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی همدان در ادامه با اشاره به طرح سنجش سلامت کلاس اولی ها یادآور شد: با توجه به اجرای نظام تحول سلامت دهان و دندان، برای نخستین بار معاینات دندانپزشکی در پایگاه‌های طرح سنجش نیز انجام خواهد شد.
پروین قربانیان افزود: پیش بینی می شود در این طرح 28 هزار و 500 نوآموز با انجام ارزیابی و دریافت کارت سلامت برای ثبت نام در پایه اول به مدارس ابتدایی استان مراجعه کنند.

انتهای پیام/ح

دیدگاه شما