وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : سه شنبه 26 خرداد 1394 ساعت 09:30   |   کد مطلب: 14831
اجاره فضای خالی مدارس دولتی به مراکز و موسسات غیر دولتی/حمایت همه جانبه از توسعه مدارس غیر دولتی!
مدیر مشارکت‌های مردمی آموزش و پروررش همدان گفت: شهرستان‌ها می توانند فضای خالی آموزشی خود را به موسسات و مراکز غیر دولتی آموزشی اجاره دهند و این مسئله از لحاظ قانونی هیچ منعی ندارد.

به گزارش نافع سید هادی آبرومندی در همایش مدیران و مؤسسین مدارس و مراکز غیردولتی استان همدان با اشاره به مهم‌ترین اولویت‌های وزارت خانه و آموزش‌وپرورش استان در زمینه مراکز غیردولتی اظهار داشت: توسعه کمی و کیفی و توسعه نیروی انسانی از مهم‌ترین اولویت‌ها در کشور و استان است.

وی افزود: در استان با توجه به امضا تفاهم‌نامه‌ها  توسط اداره کل و ادارت شهرستان‌ها توسعه کمی و کیفی  با تشکیل کارگروه‌ها رشد کمی و کیفی موردتوجه قرار می‌گیرید.

مدیر مشارکت‌های مردمی اداره کل آموزش و پرورَ استان همدان با اشاره به رقابت برخی مدارس هیئت‌امنایی با مدارس غیردولتی در جذب مدرسین گفت: با توجه به تفاهم‌های انجام‌شده در مدارس هیئت‌امنایی انتخاب معلمی بر عهده مدیران نبوده و بر عهده شورای آموزشی است و از رقابت این مدارس با مدارس غیردولتی کاسته می‌شود.

وی افزود: با اجرای بسته‌های حمایتی از مدارس غیردولتی سال گذشته مسئولیت حدود 3 هزار دانش‌آموز از مدارس دولتی به مدارس غیردولتی سپرده‌شده است.

آبرومندی گفت:  شهرستان‌ها می‌توانند فضای خالی آموزشی خود را به مؤسسات و مراکز غیردولتی آموزشی اجاره دهند و این مسئله ازلحاظ قانونی هیچ منعی ندارد.

وی افزود: تشکیل اتاق فکر برای رفع مشکلات این مدارس در استان، توسعه مراکز پیش‌دبستانی غیردولتی و اجاره تایم‌های خالی مدارس به زبانکده از دیگر برنامه‌های حمایت از مدارس و مراکز آموزشی غیردولتی است.

مدیر آموزش‌وپرورش شهرستان ملایر نیز در این همایش اظهار کرد: آموزش‌وپرورش سرمایه‌ای رقابت‌پذیر با رشد ظرفیت نامحدود است و رقابت جدیدی دران شکل می‌گیرد.

وی با اشاره به اهمیت والای آموزش‌وپرورش عنوان کرد: کمک در عدالت سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی، ایجاد توسعه پایدار و متوازن، تولید سرمایه‌های اجتماعی و حقوق شهروندی  از مهم‌تری دلایل اهمیت آموزش‌وپرورش است.

کاوه برخورداری افزود: آموزش‌وپرورش پشتیبان غیردولتی‌ها  است و آن‌ها را حمایت می‌کند و در صورت داشتن فضای استاندارد، آن را در اختیار مدارس غیردولتی قرار می‌دهد.

وی گفت: مراکز غیردولتی نباید کیفیت را فدای کمیت کند و باید هر چه بیشتر با برنامه پیش‌رونده و کیفیتی مؤثر و هدفمند در آموزش داشته باشند.

مدیر آموزش‌وپرورش ملایر گفت:  9 درصد از مراکز آموزشی ملایر غیرانتفاعی بوده و با رشد 5 درصدی در سال تحصیلی جدید روبه‌رو خواهد بود.

نماینده مؤسسین شهرستان ملایر هم بابیان اینکه میانگین کشوری مدارس و مؤسسات غیرانتفاعی ده درصد است گفت: این میانگین برای ما 7.5 درصد است که امیدواریم با تلاش سایر شهرستان‌ها و مدیرکل را به 12 الی 13 درصد برسانیم.

کیومرث جعفر منش بابیان اشاره به اینکه حدود 45 دوره پیش‌دبستانی وجود دارد اظهار امیدواری کرد مجوزی داده شود تا پیش‌دبستانی‌های علاقه‌مند مراکز دولتی با توسعه بخش خصوصی به مراکز غیردولتی واگذار شوند.

در این مراسم از مدیران موفق مدارس و مؤسسات غیردولتی تجلیل شد.

منبع: ملایری ها

انتهای پیام/ح

دیدگاه شما