وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : سه شنبه 2 تير 1394 ساعت 15:03   |   کد مطلب: 14945
	سفری متفاوت با کوله باری از جنس عشق و معرفت / حضور دانش آموزان همدانی در اردوی طرح هجرت سه
امتحانات که تمام می شود، انگار دلت تنگ چیزی است، خودت علتش را می دانی، حتی از ماهها و شاید یک سالی می شود در انتظار چنین روزهایی هستی...

به گزارش نافع،  تابستان که می شود حس و حال عجیبی داری، دلت رفتن به کلاس های تابستانی، در کنار دوستان بودن و مسافرت نمی خواهد، دلت سفری می خواهد متفاوت، سفری متفاوت این بار نه در دل طبیعت زیبا بلکه در دل مناطق محروم، کوله بارت را می بندی و عازم سفری می شوی، کوله باری از جنس عشق و معرفت، سفری که در آن خودت دیده نمی شوی، ذهنت درگیر چیزی است که مدت ها انتظارش را کشیده ای.

طرح هجرت سه از مهمترین و کاربردی ترین عرصه های حضور دانش آموزان در سازندگی کشور است که هر سال همزمان با فصل تابستان با مشارکت سه نهاد آموزش و پرورش، بسیج سپاه پاسداران و نوسازی مدارس انجام می شود.
 این طرح همزمان با سراسر کشور با هدف غنی‌سازی اوقات فراغت، کمک‌رسانی به سازندگی، محرومیت‌زدایی، زیباسازی و مرمت مدارس در فصل تابستان برگزار می شود، در همدان نیز این طرح با استقبال زیادی از سوی دانش آموزان مواجه شده است.

خبرنگار زنگ اول در این زمینه با معاون پرورشی آموزش و پرورش ناحیه دو همدان گفتگویی ترتیب داده است که در ادامه می آید.

 

اجرای طرح هجرت سه با حضور دانش آموزان همدانی در 33 آموزشگاه

معاون پرورشی آموزش و پرورش ناحیه دو همدان از اجرای  طرح همزمان با فصل تابستان در 33 آموزشگاه همدان خبر داد.
عباس بهاری در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به اینکه این طرح در 129 عرصه برگزار می شود، اظهار داشت: این طرح با حضور دانش‎آموزان دختر و پسر در قالب کار در آموزشگاه‎ها برگزار می شود.
وی افزود: در این طرح دانش آموزان با حضور در مدارس با همکاری 20 استادکار با حضور در مناطق محروم به مرمت و باسازی مدارس شامل رنگ آمیزی، تعمیر، سیم کشی برق، تعمیر و مرمت سرویس های بهداشی، تابلونویسی، دیوارنویسی، گچ کاری، لکه گیزی، حصارکشی، محوطه کاری، جوشکاری و دیگر فعالیت های اجرایی می پردازند.
بهاری ابراز داشت: این طرح به منظور تحقق بخشیدن به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر به‌کارگیری دانش آموزان در غنی‌سازی اوقات فراغت، گسترش فرهنگ کار، شناسایی و استفاده از قابلیت‎های دانش‌آموزان و مشارکت آنها در حفظ و نگهداری فضاهای آموزشی اجرا می‌شود.
وی یادآور شد: حضور دانش‌آموزان در این طرح سبب نشاط روحی و جسمی آنها شده و در کنار پرورش روح و جسم، کار عمرانی در مدارس سبب عمران و آبادانی در مدارس شده و منفعت آن به همه دانش‌آموزان می‌رسد.
این مسئول با اشاره به اهداف اجرای طرح هجرت سه، تصریح کرد: هدف از اجرای این طرح این است که خود دانش‌آموزان در عمران و آبادانی و بازسازی مدارس خود مشارکت داشته باشند.
معاون پرورشی آموزش و پرورش ناحیه دو همدان یکی از مزیت‎های این طرح را ترویج حس همکاری و نوع‌دوستی عنوان و خاطرنشان کرد: این طرح علاوه بر غنی‌سازی و پر کردن اوقات فراغت جوانان، خودباوری و روحیه اعتماد به نفس را نیز در آنها افزایش می‌دهد.
عباس بهاری با تاکید بر ضرورت مشارکت و همکاری تمام مسئولان و دستگاه‌های اجرایی به منظور پشتیبانی از اردوهای هجرت سه بیان کرد: پیروی از فرامین مقام معظم رهبری و ایجاد شور و نشاط، تحرک و پویایی و حرفه‌آموزی در بین جوانان از مهم‌ترین اهداف این طرح است.

 

خودسازی، خدمت به مردم، افزایش آستانه صبر، تحمل، بخشش و گذشت، انجام کار گروهی و کسب تجربه در زمینه‏ های مدیریتی از مهمترین فواید این طرح است که علاوه بر رضایت قلبی فرد موجب خوشحالی مردم در مناطق محروم می شود.
رهبر معظم انقلاب درباره اردوهای طرح هجرت و حضور جوانان در این اردوهای می فرمایند: «حضور یک جوان مؤمن، متدین و متشرع در یک مجموعه روستایی در بین جوانان و در بین مردم مظهر مجسم آیه قرآن است و آنها را به دین، انقلاب و به معنویت سوق می دهد».

 منبع:زنگ اول

انتهای پیام/ح

 

دیدگاه شما