وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : شنبه 18 بهمن 1393 ساعت 10:00   |   کد مطلب: 12731
نقد «من زنده ام»، قصه هزار و یک شب اسارت دختر 17 ساله ایرانی در همدان
همزمان با دهه مبارک فجر، کتاب پرمخاطب «من زنده ام»، قصه هزار و یک شب اسارت دختر 17 ساله ایرانی با حضور چشمگیر علاقه‌مندان در همدان نقد و بررسی شد.

به گزارش نافع، دکتر معصومه آباد نویسنده اثر گفت: دهه فجر تبلوری از پیروزی اراده مردم بر طاغوت بود و مردم با ایثارگری، عظمت خود را به رخ جهانیان کشیدند.

وی با بیان اینکه فضای جنگ و انقلاب به هم پیوسته است، افزود: جنگ قاعده مانند بازی دارد به طوری که از یک نقطه حساس آغاز شده و همه شهر و کشور و منطقه را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

نویسنده کتاب «من زنده‌ام» تصریح کرد: عراق در جنگ تحمیلی معادلاتی را برای خود ترسیم کرده بود که به رهبری شرق و غرب بتواند با تمام تجهیزات در ابتدا بر اهواز و سپس بر تهران تسلط یابد.

آباد با بیان اینکه همه معادلات در جنگ از سوی عراق خوب چیده شده بود، افزود: عراق در این جنگ وحدت مردم را اشتباه فرض کرده بود و همین باعث شد نتواند در این جنگ کاری از پیش ببرد.

وی، هدف عراق را تمامیت حاکمیت بر نظام جمهوری اسلامی دانست و افزود: این حرکت بسیار نابخردانه‌ای که دنیای شرق و غرب ترسیم کرده بود توانست همگرایی را زیر پرچم رهبری امام ایجاد کند.

آباد با بیان اینکه بنده در 17 سالگی عضو هلال احمر بودم، به دست نیروهای عراقی به اسارت درامدم، تصریح کرد: جنگ عراق جنگ با همسران، مادران و جنگی فرهنگی بود به طوری که نیروهای عراقی اذعان داشتند زنان ایرانی بسیار خطرناک‌تر از مردان ایرانی هستند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران، حجاب زنان را تیری بر چشمان دشمنان دانست و افزود: حجاب ما حجاب ایدئولوژیک نیست بلکه حجاب ما برگرفته از عنصر فرهنگی و اجتماعی و حاوی پیام‌های زیادی برای دشمنان است.

آباد در خصوص نقد کتاب «من زنده‌ام» خاطرنشان کرد: معتقدم این کتاب علاوه بر تألیف باید خوانده شده و سپس نقد شده و اشکالاتی که بر آن وارد است، گرفته شود.

وی در خصوص پرداختن به رنج‌های خانواده‌های اسرا در این کتاب یادآور شد: برخی از آزاده‌ها در کتاب خاطره‌های خود تنها به رنج و سختی اسارت می‍‌ پردازند، اما بنده در این کتاب به رنج‌های خانواده‌های منتظر که رنج بیشتری را متحمل می‌شوند نیز پرداخته‌ام.

آباد، درخصوص دلیل پرداختن به کودکی‌های خود در این کتاب اظهار کرد: با توجه به اینکه تمام شخصیت‌های یک انسان در کودکی شکل می‌گیرد بر این اساس تمام رفتارهای بزرگسالی ماحصل دوران کودکی است که باید در این کتاب گفته می‌شد.

نویسنده کتاب «من زنده‌ام» در مقایسه جنگ قبل از اسارت و بعد از اسارت خاطرنشان کرد: جنگ قبل از اسارت برای من معنایی نداشت و آن دعوای آن روزهای عرب و عجم می‌پنداشتم و فکر نمی‌کردم هشت سال به طول بیانجامد.

آباد، شرایط کنونی کشور را تغییر چهره جنگ دشمنان علیه ایران دانست و گفت: هنوز مقاومت تمام نشده بلکه امروز جبهه نطامی به جبهه فرهنگی تغییر یافته است.

وی اضافه کرد: دشمن امروز به آن رسیده که مردم ایران هیچگاه کوتاه نمی‌آیند و امیدواریم در این جنگ نیز پیروز شویم.

آباد، خطاب به مخاطبان جوان خود گفت: خواهشی که دارم نسل مخاطب امروز به خصوص جوانان مظلومیت کشور ما و ذات پلید استکبار جهانی روشن سازی شود و نکته مشترک کتاب‌های حوزه دفاع مقدس را می توان در چند عنصر کلیدی عنوان کرد که شجاعت، ایمان، پایداری، ایثار و استقامت در برابر زورگویی و زیاده‌خواهی دشمنان میهن اسلامی ایران این عناصر را تشکیل می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: بعد از جنگ هشت ساله و پس از آن دشمن شناخت خوبی از مردان و زنان و جوانان ما بدست آورد و بر روی آن برنامه ریزی‌های مختلفی در زمینه فرهنگی، اجتماعی طرح کرد، اما تا زمانی که فرهنگ شهادت و اسلام و شجاعت حاکم بر ما باشد و این عناصر ذکر شده در جامعه رواج داشته باشد تمام تیرهای دشمن به خطا خواهد رفت ولی چنانچه از این عناصر فاصله گرفته و از پرچم ولایت خارج شویم برنامه دشمن عملی خواهد شد.

آباد، گریزی به تحریم‌های اقتصادی موجود زد و گفت: این تحریم ها بحث جدیدی نیست چرا که در دوران دفاع مقدس و اوایل انقلاب دشمن ما را حتی برای تهیه نان و گندم که از مواد اولیه زندگی بود تحریم کرده ولی الان شرایط کشور بسیار خوب و در موارد گوناگونی به خودکفایی رسیده‌ایم و با بصیرت و هوشیاری ملت فرهیخته می توانیم بر تمام مشکلات و موانع بر سر پیشرفت کشورمان غلبه کنیم.

انتهای پیام/ح

 

 

 

 

دیدگاه شما