وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : جمعه 17 بهمن 1393 ساعت 17:45   |   کد مطلب: 12720
35درصد عملیات های مهم برخاسته ازپایگاه شهید نوژه همدان بود
فرمانده پایگاه سوم شکاری شهید نوژه گفت:این پایگاه نقش بسزایی در جنگ تحمیلی داشت و حدود ۳۵ درصد عملیات های مهم برخاسته از این پایگاه می باشد.

به گزارش نافع، امیرسرتیپ دوم ˈرحمان افسریˈ روز جمعه در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه شهر همدان افزود:در 15 مهر ماه سال 57 برای اولین بار پرچم طاغوت در این یگان به آتش کشیده شد و اولین راهپیمایی در یک پایگاه نظامی نیز در این محل انجام شده است.

وی اظهار داشت:در هشت سال دفاع مقدس و در دفاع از آرمان های کشور نیز نیروی هوایی همپای نیروهای مسلح و بسیج تا لحظه آخر ایستادگی کردند و ماموریت های ارزشمندی را به سرانجام رساندند.

وی ادامه داد:با بررسی سوابق جنگ نیز می توان به این نتیجه رسید که در سه ماه اول جنگ به واسطه وجود نیروی هوایی، کشور توانست در مقابل دشمنان ایستادگی کند.

وی اضافه کرد:امروز نیز پس از 36 سال از گذشت انقلاب، نیروی هوایی مصمم بر سر آرمان های کشور ایستاده است چرا که امنیت امروز کشور به دلیل همین تلاش ها و مبارزات است.

فرمانده پایگاه سوم شکاری شهید نوژه تاکید کرد:باید در همه مراحل پاسدار دین و انقلاب بود چرا که این انقلاب آسان به دست نیامده است.

وی ادامه داد:تاریخ در برابر ناآگاهان و غافلان بی رحم است پس امروز باید در مقابل دشمنان کشور هوشیار باشیم تا آیندگان از ما به نیکی یاد کنند.

پایگاه سوم شکاری شهید نوژه در نزدیکی شهر همدان در میان کوه های بلند الوند قرار گرفته است و قبل از انقلاب نام این پایگاه شاهرخی بود و پس از شهادت شهید ˈمحمد نوژهˈ به نام این شهید والا مقام نامگذاری شد .

این پایگاه نقش بسزایی در جنگ تحمیلی داشت و حدود ۳۵ درصد عملیات های مهم برخاسته از این پایگاه می باشد.

پایگاه هوایی شهید نوژه در 45 کیلو متری شمال شهر همدان و از توابع شهرستان کبودراهنگ است.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/ح

دیدگاه شما