وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : دوشنبه 13 بهمن 1393 ساعت 09:38   |   کد مطلب: 12599
آمادگی همدان برای میزبانی جشنواره بین‌المللی کاریکاتور
استاندار همدان از آمادگی این استان برای برگزاری جشنواره بین‌المللی کاریکاتور خبر داد.

به گزارش نافع،محمدناصر نیکبخت در آئین گشایش نمایشگاه و مراسم اهدای جوایز به برگزیدگان دومین جشنواره ملی کاریکاتور با عنوان «صلح و بشردوستی»، با ابراز قدردانی از اقدام جمعیت هلال‌احمر، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن کاریکاتور استان در اختصاص بخش ویژه آئین گشایش نمایشگاه و مراسم اهدای جوایز به برگزیدگان دومین جشنواره ملی کاریکاتور به «تکریم پیامبر مهربانی»، خطاب به مدیران این سه نهاد اظهار کرد: آمادگی دارم بیش از پیش در خدمت شما باشم تا نگذاریم شعار «صلح و بشردوستی» در جغرافیای استان کمرنگ شود.

وی  در ادامه، مدیرعامل هلال‌احمر را در عرصه بشردوستی پیشگام و پیشتاز دانست و با تأکید به برنامه‌ریزی مدیرکل ارشاد همدان برای معرفی بیشتر پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین، گفت: از آنجا که همکارانم شایستگی قبول مسئولیت‌های بزرگ را دارند، برای برگزاری جشنواره بین‌المللی کاریکاتور به میزبانی همدان نیز اعلام آمادگی می‌کنم.

نیکبخت، کاریکاتور را شیرین‌ترین نوع بیان یک هنرمند دانست و با بیان اینکه هنر و هنرمند، جهان را به گونه دیگری می‌بیند، آثار هنری را ابزاری برای انعکاس انسانیت، اعمال سیاست و خشونت برشمرد.

وی با بیان اینکه قوم ایرانی تمدن را در ذات خود دارد و هنر ایرانی در خدمت جامعه است، پیام آثار هنری و به ویژه کاریکاتور را نافذترین و سازنده‌ترین پیام‌ها دانست و افزود: همدان نیز نه تنها پایتخت تاریخ و تمدن، بلکه عین فرهنگ و تمدن است و ما باید در معرفی بیشتر این فرهنگ غنی به جهانیان بکوشیم.

استاندار همدان در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک روز «انقلاب، امام خمینی(ره)، ولایت فقیه و رهبری»، امام امت(ره) را یک هنرمند دانست و خاطرنشان کرد: اگر امام راحل، هنرمند نبودند در بدو ورودش در بهشت‌ زهرا نمی‌فرمودند که «ما با سینما مخالف نیستیم با ابتذال مخالفیم».

وی این فرمایش حضرت امام(ره) را حمایت قاطع از هنر و پاسخی در خور به آنهایی دانست که دچار جمود فکری بودند و نمی‌خواستند هنر، نشاط و شادی در جامعه باشد.

انتهای پیام/ع

دیدگاه شما