وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : يكشنبه 12 بهمن 1393 ساعت 09:52   |   کد مطلب: 12570
لايحه بودجه 94 شهرداري همدان به شوراي اسلامي شهر ارائه شد
رئيس شوراي اسلامي شهر همدان از ارسال به موقع لايحه بودجه سال 94 شهرداري به شورا خبر داد.

به گزارش نافع، علي‌اكبر نظري در نشست این هفته صحن شورا گفت: به مناسبت دهه مبارك فجر شوراي اسلامي شهر تخفيف 20 درصدي عوارض پروانه ساختماني را در اين ايام مصوب و به شهرداري ابلاغ كرد كه شهروندان مي‌توانند طي اين مدت با مراجعه به مناطق چهارگانه شهرداري از اين تخفيفات بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به ارائه لايحه بودجه سال آينده افزود: شهرداري در اقدامي شايسته و درخور تحسين، لايحه بودجه را به موقع به شورا ارائه کرد که اين موضوع زمان لازم را براي بررسي دقيق و تخصصي بودجه فراهم کرد.

نظری با اشاره به اهميت این موضوع اظهار کرد: در تدوين و تنظيم بودجه بايد اوضاع جامعه و وضعيت منابع ملي را مد نظر قرار داد و بودجه را بر اساس واقعيت‌ها و وضعيت موجود تدوین كرد كه اين موضوع تلاش و كوشش مضاعفي را مي‌طلبد.

رئيس شوراي اسلامي شهر همدان اضافه کرد: اصل و اساس بودجه‌نويسي افزايش ارقام بودجه نيست بلكه معيار اصلي مطالعات دقيق و كارشناسي شده منطبق با واقعيت‌هاي جامعه است كه بودجه را شفاف، هدفمند و اجرايي مي‌كند.

شهردار همدان نيز در خصوص بودجه پيشنهادي سال آينده گفت: بودجه پيشنهادي پس از جلسات و نشست‌هاي كارشناسي و تخصصي در حوزه معاونت برنامه‌ريزي و معاونت اداري و مالي تدوين و كليات بودجه طي لايحه‌اي به شوراي اسلامي شهر ارائه شد كه در جلسات كميسيون‌هاي تخصصي شوراي اسلامي شهر مورد بررسي قرار خواهد گرفت.

سيد مصطفي رسولي گفت: كليات بودجه در دو بخش نقدي و غيرنقدي تدوين، تنظيم و ارائه شده است كه در بخش غيرنقدي که جذب سرمايه‌گذار و مشارکت در طرحها را شامل مي شود به دنبال طرح توسعه محور گردشگري و جذب سرمايه‌گذار در شهر هستيم كه اين موضوع در همايش اخير سرمايه‌گذاري استان مورد تأييد مديريت ارشد استان نيز قرار گرفت.

رسولي در اين باره افزود: در حوزه سرمايه‌گذاري تمهيدات و تسهيلات براي سرمايه‌گذاران در نظر گرفته شده است كه به عنوان نمونه در بحث جامع ساخت هتل 5 ستاره عوارض رايگان خواهد بود كه پيشتر اين موضوع در نشست با سرمايه‌گذاران مطرح و تفاهمنامه‌هايي پيرامون آن منعقد شد كه در سال آينده نيز در دستور كار شهرداري قرار دارد.

وي گفت: طرح توسعه فضاي سبز و حفظ و صيانت اراضي، مدنظر شهرداري قرار دارد كه به نحوي با موضوع گردشگري نيز در ارتباط بوده و در بودجه پيشنهادي سال آينده ديده شده است.

شهردار همدان در خصوص مباحث عمراني در بودجه گفت: اولويت اصلي مديريت شهري در حوزه فعاليت‌هاي عمراني تكميل پروژه‌هاي نيمه‌ تمام است كه علاوه بر اين موضوع چند پروژه جديد مطالعه، تهيه و پيشنهاد شده است كه بخش اعظم آن در مباحث توسعه زيرساخت‌ها مد نظر است.

رسولي افزود: مديريت هزينه‌ها و صرفه‌جويي در هزينه‌هاي غيرضروري از ديگر برنامه‌هاي شهرداري است كه تحقق اين موضوع منجر به افزايش بهره‌وري و به تبع آن ارائه خدمات بهتر به شهروندان خواهد شد كه شوراي اسلامي شهر و شهرداري در سال آينده اهتمام ويژه‌اي به اين موضوع خواهند داشت؛ چرا كه افزايش بهره‌وري و صرفه‌جويي در هزينه‌ها به نوعي درآمد محسوب مي‌شود.

وي اظهار كرد: بودجه پيشنهادي سال آينده نسبت به سال 93 در بخش سرمايه‌گذاري و زيرساخت‌هاي طرح توسعه بين 55 تا 60 درصد و به صورت ميانگين در بودجه جاري شهرداري بين 15 تا 17 درصد افزايش خواهد داشت.

انتهای پیام/ع

دیدگاه شما