وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : شنبه 4 بهمن 1393 ساعت 19:47   |   کد مطلب: 12366
تصویب املاک دارای پلاک ثبتی در مناطق توانمندسازی با ارائه تخفیف تا سقف تراکم مجاز
سخنگوی شورای اسلامی شهر همدان از تصویب املاک دارای پلاک ثبتی در مناطق توانمندسازی با ارائه تخفیف تا سقف تراکم مجاز خبر داد.

 کامران گردان در گفتگویی با خبرنگار نافع با اشاره به مصوبات جلسه این هفته صحن شورا بر استفاده از GIS  به منظور مدیریت به هنگام و یکپارچه پروژه های عمرانی در سطح شهر تاکید کرد و افزود: مقرر شد در استفاده از GIS به منظور ساماندهي و مديريت داده هاي مكاني جمع آوري شده در كاربردهايي از جمله تصميم گيري ها و برنامه ريزي هاي شهري ، بررسي و تنظيم بودجه و... از سامانه اطلاعات مكاني استفاده شود.

وی اضافه کرد: اين سيستم ها امكان بررسي ، پاسخگويي سريع به پرسشهاي مكاني و كنترل اعتبار داده ها و نيز مديريت و كنترل امور گوناگون را فراهم مي سازد که با عنايت به این قابليتها و بررسي هاي صورت گرفته مقرر شد نمايش نقشه و موقعيت پروژه ها بر روي نقشه و نیز امكان ايجاد و حذف پروژه ها در استفاده از GIS لحاظ شود.

گردان از تصویب تقاضاي یکی از سرمایه گذاران برای احداث هتل پنج ستاره نیز خبر داد و در این زمینه یادآور شد: چنانچه هتل مورد نظر به تائید مراجع قانوني ذي ربط برسد درجهت حمایت از امر گردشگری و سرمایه گذاری در سطح شهر همدان ، پروانه ساختماني آن رايگان صادر می شود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر همدان اضافه کرد: در راستای جلوگیری از ساخت وسازهای غیر مجاز درباغات وتشویق مالکین به رعایت ضوابط شهرسازی  مقرر شد جهت صدور احداث مجوز خانه باغی در باغات عوارض متعلقه با ضریب 65 درصد محاسبه ووصول گردد .

کامران گردان دیگر مصوبه این هفته صحن شورا را موافقت در خصوص عدم محاسبه عوارض کسری حد نصاب املاک اعلام کرد و افزود: در جهت تسریع در امور و رفاه حال شهروندان مصوب شد که در زمان تملک املاک واقع در محدوده و حریم شهر چنانچه اسناد این قبیل املاک به صورت باغ و فاقد سابقه پرداخت عوارض مصوبه باغات بود عوارض کسری حد نصاب آنها محاسبه نشده و زمان تملک اخذ نشود.

انتهای پیام/ح

دیدگاه شما