وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : دوشنبه 15 دى 1393 ساعت 10:53   |   کد مطلب: 12054
جشنواره خوشنویسی باباطاهر در همدان برگزار می‌شود
دومین جشنواره استانی خوشنویسی «باباطاهر» اسفندماه امسال به میزبانی شهرستان همدان برگزار خواهد شد.

به گزارش نافع، مدیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان همدان با بیان این مطلب گفت: این اداره با همکاری اداره کل و انجمن خوشنویسان همدان، این جشنواره را در دو  بخش  رقابتی و غیر رقابتی و در رشته‌های نستعلیق، شکسته نستعلیق، گرایش‌های نوین (با موضوع اشعار باباطاهر)، نسخ و ثلث (با موضوع آیات قرآن کریم ) برگزار می کند.

داود ابوترابی اظهار کرد: این جشنواره به منظور پاسداشت هنر خوشنویسی، شناخت و شناسایی شایسته استعدادهای استان و تبادل تجربیات ارزنده پیشکسوتان و مشتاقان این هنر برگزار خواهد شد.

ابوترابی، توجه و حمایت هر چه بیشتر به هنرمندان حوزه خوشنویسی و شکوفایی استعدادهای این بخش، اهمیت و ارزش نهادن به آثار و گردآوری آنها، کشف استعدادهای جوان، حفظ و اشاعه هنر والای خوشنویسی را از دیگر اهداف جشنواره خوشنویسی امسال استان دانست.

وی با بیان اینکه علاقه‌مندان تا 20 بهمن فرصت دارند تا آثار خود را به دبیرخانه جشنواره واقع در مجتمع فرهنگی و هنری بوعلی سینا تحویل دهند، افزود: آثار منتخب پس از داوری مرحله اول به جشنواره استانی راه یافته و مراسم اختتامیه و اهدای جوایز برگزیدگان نیز ششم اسفندماه برگزار خواهد شد.

ابوترابی خاطرنشان کرد: هر هنرمند می‌تواند حداکثر دو اثر ارائه کرده و تنها مجاز به شرکت در یکی از بخش‌های جشنواره (رقابتی و غیر رقابتی) باشد.

مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان همدان با تاکید بر اینکه برای داوری جشنواره امسال از اساتید برجسته کشوری دعوت شده، گفت: در طول برگزاری این جشنواره علاوه بر نمایش آثار منتخب، کارگاه عملی و جلسات پرسش و پاسخ نیز خواهیم داشت.

 

ابوترابی تأکید کرد: تاریخ خلق آثار ارائه شده باید از سال 92 به بعد و در قالب موضوع جشنواره بوده و آثار نباید در هیچ جشنواره یا نمایشگاه دیگری شرکت کرده باشد.

وی با تاکید بر اینکه در بخش اهدای جوایز برگزیدگان نیز نسبت به سال‌های گذشته، تمهیدات بهتری اندیشیده شده، گفت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته نمایشگاه آثار برگزیده پس از اتمام جشنواره علاوه بر همدان در سایر شهرستان‌های استان نیز در معرض دید عموم قرار خواهند گرفت.

انتهای پیام/ع

دیدگاه شما