وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : پنجشنبه 11 دى 1393 ساعت 10:34   |   کد مطلب: 11946
معاون فنی و درآمد سازمان تأمین اجتماعی؛
زمان جدید پرداخت عیدی بازنشستگان اعلام شد
زمان جدید پرداخت عیدی بازنشستگان اعلام شد
محمدحسن زدا در بخش دیگری از سخنان خود به پرداخت عیدی بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی تا پایان بهمن‌ماه جاری اشاره و عنوان کرد: منابع مالی آن در حال تأمین است و به محض اعلام دولت عیدی را 30 بهمن‌ماه پرداخت خواهیم کرد.

به گزارش نافع، معاون فنی و درآمد سازمان تأمین اجتماعی گفت: مطالبه این سازمان از بخش خصوصی به 5000 میلیارد تومان رسیده است.
 
محمدحسن زدا در یک کنفرانس خبری در شیراز بیان کرد: مطالبات بخش خصوصی در بخش درمان تا پایان مهرماه پرداخت شده که امری بی‌نظیر در سال‌های گذشته است.
 
وی با بیان اینکه ماهانه بیش از 2300 میلیارد تومان پول به حقوق بازنشستگان پرداخت می‌شود بر توازن تعهدات در پرداخت و درآمدها تأکید و خاطرنشان کرد: اگر قرار باشد درآمدها تعهدی و پرداخت‌ها نقدی باشد طبیعی است که با مشکل روبرو می‌شویم.

ایرانیان مقیم ترکیه می توانند بیمه تامین اجتماعی می شوند
 
زدا در بخش دیگری از سخنان خود به ارائه خدمات بیمه‌ای به ایرانیان خارج از کشور اشاره و عنوان کرد: هموطنان ایرانی خارج از کشور در صورت تمایل تحت پوشش بیمه این سازمان قرار می‌گیرند متقاضیان می‌توانند از طریق سایت سازمان و مراجعه به سفارتخانه‌های ایران در کشورهای مختلف بیمه شوند.
 
این مقام مسئول با بیان اینکه این طرح به صورت اختیاری با نرخ‌های ارزان‌تر به علاقمندان ارائه خواهد شد، تصریح کرد: پس از تأیید پزشک و رایزنی با نمایندگان افراد متقاضی در سفارتخانه‌ها، پرداخت‌ها هر سه ماه یکبار انجام خواهد شد.
 
زدا ادامه داد: هم‌اینک این طرح برای ایرانیان مقیم آلمان در حال اجرا است و با کشور ترکیه نیز رایزنی‌هایی انجام شده که پس از مراحل تقنینی، این طرح به کشورهای دیگر تسری یابد.
 
وی با بیان اینکه با بیمارستان ایرانیان در دبی نیز مانند یکی از بیمارستان‌های درون کشور خدمات بیمه‌ای ارائه خواهیم کرد، گفت: تنوع در تعدد خدمات موجب شده که نتوانیم نسخه واحدی را به همه کشورها معرفی کنیم.
 
شرط ازسرگیری بیمه قالیبافان
 
معاون فنی و درآمد سازمان تأمین اجتماعی کشور همچنین از اجرای قانون نقل و انتقال 15 سال سوابق ایثارگران به صورت رایگان خبر داد و بیان کرد: در قانون برنامه توسعه آمده بود که در صورت جابجایی ایثارگران به دستگاه‌های دیگر، سوابق بیمه‌ای آنها نیز انتقال داده شود. متاسفانه این طرح نادیده گرفته شده بود که در حال حاضر درصدد احیای مجدد آن هستیم.
 
این مقام مسئول در خصوص بیمه‌شدگان قالیبافی در کشور نیز گفت: بیمه قالیبافان تعطیل نشده بلکه به دلیل عدم بودجه کافی از سوی وزارت صنعت و معدن از بیمه افراد جدید خودداری شده است.
 
زدا خاطرنشان کرد: قرار شده وزارت صنعت و معدن بدهی خود را به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت و 7 درصد هزینه را نیز خود قالیبافان پرداخت کنند.
 
معاون سازمان تأمین اجتماعی به اجرای طرح پایلوت کارت بیمه هوشمند سلامت در فاز اول در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: این طرح در ابتدا در مراکز درمانی ملکی سازمان انجام خواهد شد که در صورت موفق بودن به دیگر بیمارستان‌ها تسری خواهد یافت.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود به پرداخت عیدی بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی تا پایان بهمن‌ماه جاری اشاره و عنوان کرد: منابع مالی آن در حال تأمین است و به محض اعلام دولت عیدی را 30 بهمن‌ماه پرداخت خواهیم کرد.

دیدگاه شما