وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : پنجشنبه 20 فروردين 1394 ساعت 11:38   |   کد مطلب: 13819
جایگاه دومی تویسرکان از نظر آثار تاریخی و فرهنگی در استان هم به جذب گردشگران کمک نکرد
تویسرکان با دارا بودن جایگاه دوم از نظر آثار تاریخی و فرهنگی در استان، جایگاهی در جذب و حفظ گردشگر ندارد.

به گزارش نافع، به نقل از رودآور، در روزنامه همدان پیام ،خواندم شهر همدان رتبه اول گردشگری در ایام نوروز و نهاوند با 160هزار نفر بازدید کننده نوروزی رتبه دوم.

از شهر مان؛ تویسرکان "به گفته فرماندار تویسرکان 38 هزار و 788 از مراکز تاریخی تویسرکان دیدن کردند "   و بسیارجای تاسف است شهر ما در آمار مکان های  گردشگری و تاریخی جایگاهی در جذب گردشگر در استان ندارد .

جایگاه دومی تویسرکان از نظر آثار تاریخی و فرهنگی در ا ستان، هم به جذب گردشگران کمک نکرد

گردشگر کسی است که به محلی غیر از محل زندگی خود برای مدتی کمتر از 12 ماه مسافرت و هدفش از ماندن کسب درآمد نباشد و هدف دیدن آثار تاریخی و مکانهای تفریحی باشد  و نیز  از مکان های از جمله هتل ، مهمانسر و یا خوابگاه  استفاده کندآمار را مشخص می کند که چند نفر گردشگر از شهرمان دیدن نکرده اند زیرا تویسرکان بعداز همدان با 221 اثر تاریخی و فرهنگی ،که 67 اثرآن به ثبت ملی رسیده است رتبه دوم را داراست.

زیرا تمام مسافرانی که در ایام نوروز به تویسرکان سفر می کنند همشهریانی هستند که به علت نبود اشتغال و امکانات به شهرهای دیگر مهاجرت کرده اند که در شهرهای دیگر به علت نبود امکانات درمانی د ر شهرمان پذیرای بیماران اقوام و خویشان خود هستند و هنگامی که سوال می شود درمان کردی ، می گویند "نمیرم بچم رفتم تهران ،یا همدان ،...." مراجعه کردم و درمان شدم .

بنابراین خانواده های تویسرکانی درایام تعطیلات میانگین دو خانواده مهمان داشته، از جمله خانواده های اینجانب حدودا 70 نفر به سرکشی آمده که اینها شامل گردشگر نمی باشند .

ضرروت توجه مسئولان تویسرکانی به صنعت گردشگری به جای ...

اگر می خواهید شهرمان گردشگر داشته باشد همه مسئولین و همشهریان دست به دست هم دهیم و با احداث تونل الوند (تویسرکان همدان) که در سال 92 طومار هشت متری را آماده و با امضای سه هزار نفر از همشهریان عزیز وگرامی و شهروندان همدانی در نماز جمعه،  به نماینده محترم تحویل داده شد تا پشتوانه  خوبی برای اقدامات بعدی باشد .

نبود محل اسکان مناسب دلیلی برای دور کردن گردشگر از تویسرکان

هتل های زیبایی در شهر تویسرکان و سرکان احداث کنیم تا گردشگرانی که می آیند ساعت ها برای سرپناهی در داخل شهر به پرس وجو نپردازند و با نصب تابلو در مکانهای ورودی شهر و داخل شهر وپخش بروشور در ایامی مثل نوروزدر ورودی شهر به ویژه ورودی های شهرهمدان گردشگران را با آثار تاریخی و دیدنی شهرمان و خدماتی که به آنها داده می شود آگاه کنیم نه اینکه سیمای مرکز همدان در ایام نوروز در زیر نویس فقط نوشته بود تویسرکان آرامگاه حیقوق نبی (ع) داخل شهر والسلام!!!

ضرورت ورود مسئولان برای معرفی جاذبه های تویسرکان

چرا آرامگاه میررضی الدین آرتیمانی، شهر توریستی سرکان  پارک تفریحی کمربسته ، کاروانسرای فرسفج ، خانه مسعودی و....... از قلم می افتدتا مبادا گردشگران شهر ما را با این همه مکانها ی تاریخی و فرهنگی بشناسند.

در جشن گردوی سال 92به ریاست محترم میراث فرهنگی استان گفتم با نصب بنر در آرامگاه بوعلی ، بابا طاهر، گنجنامه به معرفی شهرهای دیگر استان در ایامی که همدان مملو از گردشگر می باشد می توانیم گردشگران را به شهرهای دیگر هم جذب کنیم.

همچنین وسایل تفریحی و بازی فرزندان گردشگر را فراهم سازیم تا با خیال راحت از آن استفاده کنند، اراوه تسهیلات بانکی به افرادی که قصد ساختن هتل و امکانات تفریحی دارند، ایجاد شهر بازی در مکان های زیبای شهرمان،تکمیل هتل های موجود شهرمان ، احداث هتل در میدان آزادی (هتل الوند سابق )و.....

بهره گیری از نظرات و دیدگاه های مردمی واژه ای ناآشنا برای مسئولان تویسرکانی

واز همه همشهریان کمک وراهنمایی بخواهیم و این سوال را مطرح کنیم که برای جذب گردشگران به شهرمان چه اقداماتی انجام دهیم؟و از دیدگاه های آنها استفاده شود .

همچنین ضرورت دارد امکانات لازم رادر اختیار سرمایه گذاران داخلی و خارج ازشهر قرار دهیم و آنان را یاری و مشکلاتشان را حل کنیم آن وقت می توانیم روی شهرمان حساب باز کنیم ./ محمدهادی حسنوند؛ خبرنگار افتخاری رودآور

و اما سوال رودآور از شهروندان عزیز و خوانندگان محترم؛

آیا صعنت گردشگری تویسرکان، دستخوش سوء مدیریت است؟

انتهای پیام/ح

 

دیدگاه شما

آخرین عناوین سایت