وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : چهارشنبه 22 مرداد 1393 ساعت 12:19   |   کد مطلب: 8926
سرمایه گذاران خصوصی برای بازسازی بناهای تاریخی همدان ورودیابند
مدیرکل میراث فرهنگی همدان گفت: متأسفانه برخی از بناهای تاریخی استان در حال تخریبند و برای بازسازی و مرمت آن‌ها به اعتبار و کمک سرمایه گذاران بخش خصوصی نیازمندیم.

ریحان سروش مقدم در گفت‌و‌گو با خبرنگار نافع در تویسرکان، اظهار کرد: بر اساس آخرین آمارهای انجام گرفته آرامگاه بوعلی سینا در همدان با ۱۸هزار و ۲۰۷ نفر بازدید کننده در روز بیشترین بازدیدها را در تابستان امسال را از آن خود کرده است.

وی تصریح کرد: تپه و موزه تاریخی هگمتانه با ۱۵ هزار و ۵۰۰ نفر ، غارعلیصدر با ۱۵هزار نفر و مقبره باباطاهر با ۱۰ هزار نفر به ترتیب از نظر تعداد نفرات بازدید کننده در رتبه های بعد از آرامگاه بوعلی قرار دارند.

تبلیغات گردشگری در استان همدان ضعیف است/ امروز تبلیغات گردشگری یک علم و هنر است

مدیرکل میراث فرهنگی همدان با اشاره به اینکه در استان همدان جاذبه های تاریخی و طبیعی فراوانی بسیاری وجود دارد و تاکنون با توجه به آب و هوای مطبوع خود مسافران بسیاری را جذب کرده است، عنوان کرد: اما متأسفانه تلیغات گردشگری در سطح استان خارج از آن، آن طور که باید و شاید نیست.

سروش مقدم با بیان اینکه تبلیغات گردشگری در استان همدان ضعیف است، افزود: توجه تبلیغات در دنیای امروز علم محسوب می شود و برای معرفی استان همدان با این همه جاذبه های گردشگری، مذهبی و تاریخ و طبیعت بکر به دیگر نقاط کشور از این علم بهره چندانی نبرده است.

وی با اشاره به اینکه تمام سعی ما بر این است تا به نحو شایسته از علم تبلیغات به ویژه در حوزه گردشگری و جذب مسافران وماندگاری آنان بهره بگیریم، عنوان کرد: در حال حاضر با بررسی های انجام شده به جد پیگیر تبلیغات بر اساس اصول پژوهشی و کارشناسایی شده و بر مبنای علم روز در حوزه تبلیغاتی هستیم.

مدیرکل میراث فرهنگی همدان افزود: برای معرفی استان با این همه پیشنیه تاریخی و قدمتی کهن نیاز به برنامه ریزی، بررسی موشکافانه و کارشناسایی شده داریم تا بتوانیم آثار تاریخی و آداب و رسوم این دیار کهن را بهتر و بیشتر برای مردم دیگر نقاط کشور و جهان معرفی کنیم.

ضرورت جذب سرمایه گذار بخش خصوصی برای مرمت و بازسازی بناهای تاریخی

سروش مقدم همچنین با بیان اینکه بناهای تاریخی شناسنامه و هویت هر منطیقه و کشوری است و با نابودی آن هویت آن منطقه در خطر نابودی قرار می گیرد، ابراز کرد: متأسفانه برخی از بناهای تاریخی استان در حال تخریب است و ما برای بازسازی و مرمت بناهای آن ها نیاز به اعتبار و سرمایه داریم.

وی با اشاره به کمبود اعتبارات در حوزه مرمت و بازسازی بناهای تاریخی، تصریح کرد: بودجه های موجود برای بازسازی بناهای تاریخی کفایت ندارد و آن دسته از بناهایی که خصوصی و در اختیار میراث فرهنگی قرار دارند را می‌توان به بخش خصوصی واگذار کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی همدان با تأکید بر اینکه از سرمایه گذارانی که در بازسازی بناهای تاریخی فعالیت دارند، حمایت می‌کنیم، افزود: جذب سرمایه گذار در راستای مرمت و بازسازی بناهای تاریخی علاوه بر احیای این بناها، فرصت‌های جدید شغلی و درآمدزایی را نیز برای هم استانی‌ها و سرمایه گذران ایجاد می‌کند.

دیدگاه شما