وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : جمعه 24 مرداد 1393 ساعت 16:28   |   کد مطلب: 8964
استاندار همدان گفت:آثار تاریخی و باستانی همدان، قبل از تاریخ و قبل از اسلام وجود داشته است که می‌تواند برای گردشگران بسیار جذاب باشد.

محمدناصر نیکبخت درمجتمع تفریحی توریستی همدان در باغ ملل افزود:آثار تاریخی و فرهنگی غنی در همه شهرستان های استان نظیر ملایر، نهاوند، بهار و تویسرکان وجود دارد.

وی ادامه داد: همچنین شرایط اقلیم و آب و هوای همدان موجب شده که این استان در چهار فصل برای گردشگران داخلی و خارجی جذابیت داشته باشد.

وی افزود: مناظر زیبای طبیعی، سراب ها، وجود لالجین به عنوان تنها شهر سفال ایران و همچنین وجود غار علیصدر به عنوان بزرگترین غار آبی جهان در این استان از دیگر ظرفیت های گردشگری همدان است.

وی در ادامه موقعیت جغرافیایی و استراتژیک استان را از دیگر مزیت های موجود برای تقویت گردشگری دانست و گفت: همدان با 9 استان کشور بین 1.5 تا سه ساعت فاصله دارد بنابراین می تواند به مقصد نخست گردشگری داخلی و خارجی کشور تبدیل شود.

استاندار همدان از وجود آمادگی های لازم برای رونق گردشگری خبر داد و گفت: شرایط برای سرمایه گذاری سرمایه داران در استان بیش از گذشته باید تسهیل و فراهم شود.

نیکبخت همچنین در خصوص ایجاد این مجتمع تفریحی و توریستی گفت: این اقدام مهمی است که می تواند صنعت گردشگری استان را متحول کند.

وی ادامه داد: 25 هکتار پارک ملل نیز برای ایجاد نشاط و شادابی در این مجتمع ایجاد می شود و اجرای این مجتمع تفریحی می تواند گام موثری در رفع بیکاری و اشتغالزایی در همدان داشته باشد.

وی همچنین از هزینه توسط بخش خصوصی در هفته دولت در استان همدان خبر داد.

نیکبخت اظهار داشت: وجود این حجم از سرمایه گذاری بخش خصوصی بیانگر زمینه سازی برای رونق اقتصادی در استان با جذب سرمایه گذاران جدید است.

 

دیدگاه شما