وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : سه شنبه 4 فروردين 1394 ساعت 15:11   |   کد مطلب: 13622
آرامگاه بوعلی سینا بابیش از19هزاربازدیدکننده رکورد دار اماکن تاریخی همدان است
مسئول امور موزه ها و بناهای فرهنگی و تاریخی استان همدان گفت: آرامگاه بوعلی سینا با 19 هزار و 684 بازدید کننده بیشترین سهم را در پذیرایی از مسافران نوروزی داشته است و آرامگاه باباطاهر با 12 هزار و 976 بازدید کننده و تپه هگمتانه با هشت هزار و 610 بازدید کننده در رتبه های بعدی قرار دارند.

به گزارش نافع، محمود یاری روز سه شنبه در گفت وگو باخبرنگار ما اظهار کرد: شهر همدان با 82 هزار و 264 مسافر بیشترین آمار بازدیدکننده را طی این مدت از مکان های تاریخی و گردشگری در سطح استان داشته است.

وی اضافه کرد: آرامگاه بوعلی سینا با 19 هزار و 684 بازدید کننده بیشترین سهم را در پذیرایی از مسافران نوروزی داشته است و آرامگاه باباطاهر با 12 هزار و 976 بازدید کننده و تپه هگمتانه با هشت هزار و 610 بازدید کننده در رتبه های بعدی قرار دارند.

وی بیان داشت: همچنین در 24 ساعت گذشته نیز 37 هزار و 287 نفر مسافر از بناهای تاریخی و مکان های گردشگری استان همدان بازدید داشته اند که سهم شهرستان ها سه هزار و 859 نفر بود.

وی خاطرنشان کرد: در 24 ساعت گذشته آرامگاه بوعلی سینا با هشت هزار و 80 نفر بیشترین بازدید را به خود اختصاص داده است.

به گفته وی بازدید از مکان های تاریخی و گردشگری همدان نسبت به مدت مشابه سال قبل با افزایش چند درصدی روبه رو بوده است.

استان همدان با یک هزارو 750 اثر تاریخی طبیعی همواره پذیرای گردشگران داخلی و خارجی است.

آرامگاه بوعلی سینا، آرامگاه باباطاهر، تپه هگمتانه و گنبد علویان، حمام حاج آقا تراب نهاوند، خانه لطفعلیان ملایر، خانه مسعودی و آرامگاه میررضی الدین آرتیمانی و بقعه حیقوق نبی (ع) از مهمترین آثار تاریخی و باستانی این استان است که همه ساله مورد بازدید گردشگران نوروزی قرار گرفته است.

سنگ نوشته های گنج نامه، کلیساهای آنجلی و گریگوری، حمام قلعه، کاروانسرای صفوی، آب انبارها، خانه های قدیمی و باغ نظری در همدان از دیگر آثار تاریخی مورد توجه گردشگران نوروزی استان همدان است.

انتهای پیام/ح

دیدگاه شما