وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : دوشنبه 3 آذر 1393 ساعت 20:56   |   کد مطلب: 11161
فرمانده سپاه انصارالحسين(ع) استان همدان:
بسيجيان براي پياده‌سازي اقتصاد مقاومتي راهكار ارائه دهند
بسيجيان براي پياده‌سازي اقتصاد مقاومتي راهكار ارائه دهند
فرمانده سپاه انصارالحسين(ع) استان همدان با تأكيد بر ترويج فرهنگ جهادي در جامعه گفت: بسيجيان براي پياده‌سازي محورهاي سياست اقتصاد مقاومتي راهكار ارائه دهند.

به گزارش نافع، سردار غلامعلي ابوحمزه در همايش شكوه هجرت كه با هدف تجليل از فعالان عرصه‌هاي اردوهاي جهادي و هجرت در دانشگاه فرهنگيان شهيد مقصودي همدان تشكيل شد، ابراز داشت: تمامي فعاليت‌هايي كه در اردوهاي هجرت در جهت محروم‌زدايي انجام مي‌گيرد برگرفته از راهبردهايي است كه توسط مقام معظم رهبري با عنوان اقتصاد مقاومتي مطرح شده است.

وي به بيان محورهاي سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي پرداخت و افزود: راهكار اصلي براي رفع مشكلات كشور پرداختن به اقتصاد مقاومتي و نهادينه كردن آن در سطح استان است كه به همين منظور همايش سرمايه‌گذاري نيز در استان تشكيل شد.

ابوحمزه با بيان اينكه حركت به سمت اقتصاد مقاومتي بايد به يك فرهنگ تبديل شود، اظهار كرد: اگر به اقتصاد مقاومتي و استحكام دروني نظام توجه شود اين نويد را مي‌دهم كه در آينده نه چندان دور به خودكفايي در عرصه اقتصاد مي‌رسيم.

وي خاطرنشان كرد: با توجه به شرايط استان بايد ببينيم كه چگونه مي‌توانيم در راستاي سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي حركت كنيم و اين مسأله بايد در محيط‌هاي آموزشي، دستگاه‌هاي اجرايي و همه بخش‌هاي جامعه مد نظر قرار گيرد.

سردار ابوحمزه تأمين شرايط و فعال‌سازي تمام امكانات، منابع ملي و سرمايه‌هاي انساني و علمي كشور را از جمله محورهاي سياست اقتصاد مقاومتي خواند و بيان كرد: محوري‌ترين موضوع در هر حوزه، استفاده از سرمايه انساني است.

وي پيشتازي اقتصاد دانش‌بنيان و پياده‌سازي نقشه جامع علمي كشور و نوآوري در اقتصاد مقاومتي را از ديگر محورهاي اقتصاد مقاومتي دانست و گفت: بسيجيان و جهادگران بايد به نوآوري توجه ويژه داشته باشند تا در اردوهاي جهادي تحول ايجاد شود.

سردار ابوحمزه به محور قرار دادن رشد بهره‌وري در اقتصاد، افزايش توليد داخلي كالاهاي اساسي و توليد خدمات راهبردي تأكيد كرد و ابراز داشت: نبايد به دنبال مهندسي معكوس باشيم بلكه بايد به دنبال موضوعاتي برويم كه در دنيا حركتي براي آنها انجام نشده است.

وي با اشاره به اينكه بايد به مديريت مصرف در اردوهاي جهادي دقت شود، اضافه كرد: مردم بايد آموزش ببينند كه چگونه از حداقل امكانات حداكثر بهره‌وري را داشته باشند.

ابوحمزه بر تقويت نگاه همه‌جانبه‌نگر در اردوهاي جهادي تأكيد و خاطرنشان كرد: روحيه بسيجي بايد براي رفع مشكلات به كار گرفته شود، چرا كه بسيج بهترين جمعي است كه مي‌تواند براي رفع مسائل كشور وارد عمل شود.

وي با بيان اينكه اكنون 54 درصد بودجه كشور وابسته به نفت است، ادامه داد: مبارزه با صادرات نفت و گاز و حمايت و تكيه بر ظرفيت‌هاي توليد نفت و گاز بايد مد نظر قرار گيرد و در اردوهاي بسيجي عنوان شود.

ابوحمزه افزود: بسيجيان بايد براي پياده‌سازي اقتصاد مقاومتي در جامعه راهكار ارائه دهند و فرهنگ جهادي را در جامعه جاري كنند.

وي فرهنگ جهادي را ابتكار، نوآوري و حركت به جلو خواند و تصريح كرد: نبايد تنها به ارائه گزارش اكتفا كرد بلكه بايد ديد پس از حضور 26 هزار نفر در اردوهاي جهادي چه تحول و اثري بر روي مردم گذاشته شده و تا چه حد فرهنگ جهادي به جامعه منتقل شده است.

سردار ابوحمزه، رفع مشكلات كشور را در گرو انتقال و جاري شدن فرهنگ جهادي در جامعه دانست و عنوان كرد: ابعاد اقتصاد مقاومتي بايد در جامعه تبيين و به گفتمان‌سازي آن در محيط‌هاي اجرايي توجه شود.

وي تأكيد كرد: امسال بيش از 40 هزار جوان به اردوهاي راهيان نور اعزام مي‌شوند و ما بايد بتوانيم فرهنگ جهادي را به عنوان فرهنگ مطلوب در ميان آنها پياده‌سازي كنيم.

 اردوهاي جهادي نمونه بارز جهاد فرهنگي و اقتصادي‌اند

مسؤول بسيج سازندگي استان همدان نيز اردوهاي جهادي را نمونه بارز جهاد فرهنگي و اقتصادي خواند و گفت: هدف اصلي ما در اين اردوها برنامه‌هاي فرهنگي و اثرگذاري روحانيون در مناطق محروم است.

صادقي، شاكله اصلي اردوهاي جهادي را بسيج دانشجويي معرفي و بيان كرد: در سال 93 تعداد 60 گروه جهادي دانشجويي با 3177 نفر نيرو در روستاهاي استان فعاليت داشتند و 8698 نفر در قالب 422 گروه نيز با عنوان اردوهاي يك روزه حلقه‌هاي صالحين در روستاها حاضر شدند.

وي تعداد اردوهاي مساجد محلات را 66 گروه با 1960 نفر دانست و ادامه داد: 167 مهندس نيز در قالب اردوهاي بسيج مهندسين در روستاها حاضر شدند و مشاوره‌هاي مهندسي و كشاورزي به روستاييان ارائه دادند.

صادقي به ويزيت رايگان روستاييان توسط 116 پزشك كه در قالب 120 تيم پزشكي به روستاها اعزام شدند اشاره كرد و گفت: امسال جمعاً 26 هزار و 187 نفر درگير عرصه اردوهاي جهادي بودند و فعاليت‌هاي مرتبط با اقتصاد مقاومتي را انجام دادند.

وي به اولويت قرار دادن آموزش‌هاي مشاغل خانگي، راه‌اندازي واحدها و توليد محصولات كشاورزي در اردوهاي جهادي تأكيد كرد و گفت: از 16 ميليارد تومان تسهيلات بانكي امسال 5/8 ميليارد تومان تاكنون به واحدهاي توليدي واگذار و 740 واحد راه‌اندازي شده است.

صادقي تأكيد كرد: تاكنون 2600 نفر تحت آموزش اقتصاد مقاومتي در استان قرار گرفته‌اند.

 بسيج راهبرد انقلاب در مقابله با مشكلات است

مسؤول ناحيه بسيج دانشجويي استان همدان نيز بسيج را راهبرد انقلاب در مقابله با مشكلات جامعه خواند و گفت: اگر حضور بسيج در كشورهايي همچون عراق، لبنان و يمن نبود امسال تيم مذاكره‌كننده با چه پشتوانه‌اي در مقابل غرب مي‌نشست؟

فريادرس با بيان اينكه بسيج ماهيت اسلام ناب محمدي را به جهان نشان داده است، ادامه داد: آنچه در اردوهاي جهادي اهميت دارد اخلاص، تلاش، مديريت و كار كردن در دل جامعه است تا بتوان با الگوي جهادي مشكلات جامعه را برطرف كرد.

وي تصريح كرد: امسال در حوزه خدمات بهداشتي به 70 روستا خدمات‌رساني شد و توسط اردوهاي جهادي 2 واحد مسكوني و يك مدرسه ساخته و 15 مسجد يا واحد مسكوني و 15 مدرسه بازسازي شدند.

 بسيج با ارزش‌ها و اعتقادات ديني عجين شده است

رئيس دانشگاه فرهنگيان شهيد مقصودي نيز بسيج را عجين شده با ارزش‌ها و اعتقادات ديني ما خواند و گفت: اسلام روحيه جنگ‌طلبي اعراب را به سمت مفهوم جهاد هدايت كرد، چرا كه جنگ زماني با ارزش است كه با اعتقادات عجين مي‌شود.

علي صوفي با بيان اينكه بسياري از ناممكن‌ها با روحيه بسيجي و جهادي ممكن مي‌شود، اضافه كرد: ‌نظام جمهوري اسلامي ايران توانست با پيوند روحيه جهادي ديني و ملي در برابر ابرقدرت‌هاي دنيا پيروز شود.

وي تأكيد كرد: حفظ روحيه جهادي مبتني بر ارزش‌هاي ديني در شرايط فعلي كه از نظر اقتصادي و فرهنگي تحت فشار هستيم بسيار مهم است.

فرشته درهم فروش

انتهای پیام/ر.ح

دیدگاه شما