وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : دوشنبه 15 تير 1394 ساعت 09:42   |   کد مطلب: 15134
	دغدغه‌های رهبری از کاهش شتاب علمی کشور
از زمان روی کار آمدن دولت یازدهم، افکار و اندیشه های دو دوره سازندگی و اصلاحات نمود بیشتری یافته است، و با توجه به اعلام نگرانی رهبر معظم انقلاب از کاهش شتاب علمی کشور، به نظر می رسد دولت نتوانسته است در این مسئله توفیق چندانی داشته باشد.

به گزارش نافع، کورنگ نوشت: درمیان مهمترین مسائل مربوط به مدیریت عالی نظام، دو مسئله فرهنگ و اقتصاد مقاومتی جایگاه ویژه‌ای دارد. رهبر معظم انقلاب در سخنرانی اخیر خود در جمع اساتید و اعضای هیأتهای علمی دانشگاههای سراسر کشور، ریشه این دو مسئله را به دانشگاه پیوند داد.

ایشان از اساتید دانشگاه ها به فرماندهان جنگ نرم و از جوانان دانشجو به عنوان افسران جنگ نرم یاد کرد و فرمودند: بخش اعظم این اساتید، «مؤمن، متدین و معتقد به مبانی انقلاب» هستند.
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به آغاز حرکت رو به رشد و پیشرفت علمی کشور از دوازده سال پیش، بر تداوم و تقویت آن در سیاست های دولت جدید تأکید کرد.
با توجه به اینکه فناوری رابطه‌‌ی مستقیمی با اقتصاد دارد باید به این نکته توجه شود که حرکت علمی و فناوری کشور، بر تحقق اقتصاد مقاومتی تاثیرگذار است و در این راستا باید یکی از اولویت‌‌های دولت توجه به تولید محصولات دانش‌‌بنیان باشد.
رهبر معظم انقلاب در سال ۱۳۸۷ و در دیدار با نخبگان، یکی از افق‌‌های اقتصاد دانش‌‌بنیان را قطع وابستگی به نفت خواندند و در این باره ‌فرمودند: «آن روزی که ما بتوانیم درآمد کشور را از راه دانشمان به دست بیاوریم و درِ چاه‌های نفت را پلمب کنیم، آن روز برای ما روز خوبی است.»
به هر حال دنیای امروز با سرعتی بسیار زیاد در حال حرکت به سوی پیشرفت است و منتظر ما نخواهد ‌مانند و اگر از این رشد علمی عقب‌ بمانیم دیگر نخواهیم توانست آن را جبران کنیم. فعالیت های شهدای هسته ای ما به دولت مردان اثبات کرد که جوانان ما می ‌توانند با بهره ‌مندی از توانایی‌ ها به پیشرفت ‌های قابل توجهی دست یابند.
انتهای پیام/ح

دیدگاه شما