وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : شنبه 6 تير 1394 ساعت 09:14   |   کد مطلب: 14988
دهن کجی به اقتصاد مقاومتی در سبد کالای دولت / ردپای تولیدات خارجی به ذائقه مردم خوش نیامد
یک هفته ای از توزیع سبد کالای دولت در ماه مبارک رمضان می‌گذرد، سبدی که کالاهای خارجی با رنگ و لعاب رنگ و رو رفته اش در آن خودنمایی می کند.

به گزارش نافع، باز هم همان قصه تکراری برنج هندی و پاکستانی و مرغ یخی که انگار راه حلی برای تمام شدنش وجود ندارد، انگار صدای هوار شالی کاران شمال کشورمان که برنج هایشان بر روی دست هایشان مانده به گوش دولت نمی رسد، مگر نه این است که مقام معظم رهبری تأکید فراوانی بر اقتصاد مقاومتی داشته اند، چرا کالاهای خارجی حرف اول را در سبد کالایی مردم می زند، کالاهایی که بیشتر از گرمای تابستان و صف های طولانی آزارشان می دهد.

 

میرزایی اولین کسی است که از فروشگاه محل توزیع سبد کالا بیرون می آید، گوشه ای می ایستد و کالاهای اهدایی را برانداز می کند، به او نزدیک می شوم، خودم را معرفی می کنم، سری تکان می دهد و می گوید: باید فکری برای این برنج هندی بکنم، نمی دانم واقعا دولت چه فکری کرده که این برنج ها را که معلوم است مدت ها در انبار تلنبار شده به خورد مردم می دهد.

او با گلایه ادامه می دهد: چرا باید برنج هندی، پاکستانی به جای برنج  ایرانی در سبد کالا باشد.

آقای میرزایی اضافه می کند: مرغ یخی هم که معلوم نیست از کجا آمده، خدا به دادمان برسد باید پول دوا درمانمان را قبل از مصرف این مرغ ها بگذاریم کنار.

 

زهرا امیدی هم که سن و سالی از او گذشته در حال عبور از خیابان است، با او همراه شده و همصحبتش می شوم، می  گوید: نمی خواهم ناشکری کنم اما حرف ما را به گوش مسئولان برسانید، من چهار فرزند دارد و این یک عدد مرغ یخی به نظرتان جوابگو است، پس سهمیه فرزندانم چه می شود.

او با خنده تمسخر آمیز ادامه می دهد: واقعا مانده ام این مرغ را کجای دلم بگذارم، کاش این را هم نمی دادند، به نظرم این کمک نیست، توهین است.

خانم امیدی با ناراحتی ادامه می دهد: این برنج های پاکستانی را هم که باید هزار بار شست که بوی بدش از بین برود، پس از پختن هم دقیقا شبیه لاستیک است.

 

به سراغ یکی از توزیع کنندگان سبد کالا می روم، او از ابراز نارضایتی مردم می گوید: باور بفرمایید هر کسی که به اینجا مراجعه کرده با گلایه کالاهایش را تحویل گرفته است.

از او علتش را جویا می شوم، می گوید: برخی از افراد از کالاهای خارجی که در سبد گذاشته شده گلایه دارند، برخی به کمیت اعتراض دارند و برخی هم از اینکه مشمول نشده اند ناراضی هستند.

این توزیع کننده ادامه می دهد: برخی هم مراجعه می کنند و وقتی می فهمنند چه کالاهایی قرار است به آنها داده شود بلافاصله منصرف می شوند.

 

مگر نه این است که دولت یازدهم با شعار تدبیر و امید بر سر کار آمده، چرا باید در طرح توزیع سبد کالا اینقدر ضعیف عمل کند، چرا حرمت و شخصیت مردم در این طرح جایی ندارد، برنج هندی و پاکستانی و مرغ‌یخ زده جایش در سفره ایرانی ها چه معنایی دارد و از همه مهم تر چرا تولید داخل را رها کرده و چسبیده ایم به کالاهای خارجی، آیا اجرای این طرح نوعی دهن کجی به اقتصاد مقاومتی نیست...!

انتهای پیام/ح

دیدگاه شما