وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : شنبه 24 آبان 1393 ساعت 12:31   |   کد مطلب: 10924
همایش بزرگ تئاتر عاشوراییان در همدان آغاز به کار کرد
امروز و همزمان با فرارسیدن دهه سوم محرم "همایش بزرگ تئاتر عاشوراییان" در همدان آغاز شده و به مدت 5 روز ادامه خواهد داشت.

به گزارش نافع، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان همدان با بیان این مطلب به خبرنگار ما گفت:  این همایش در دو بخش صحنه‌ای و تعزیه‌خوانی برگزار شده و هر روز یک نمایش در دو نوبت صبح و عصر به روی صحنه می‌رود.

داود ابوترابی افزود: نوبت صبح مخصوص دانش‌آموزان و عصر ویژه عموم است و اجرای نخستین روز با استقبال غیرقابل پیش‌بینی روبرو شد.

وی با اشاره به عنوان نمایش‌ها گفت: "حدیث بی‌تابی مادران" به کارگردانی نیما بیگلریان، "تسخیر عشق" به کارگردانی حمیدرضا رضایی‌مجد، "ذره‌ای به اندازه دنیا" به کارگردانی فؤاد ابراهیمیان و "کربلای بی‌شمر" به کارگردانی سعیدباغبانی در مجتمع بوعلی‌سینای همدان اجرا می‌شود.

ابوترابی اعلام کرد: همچنین دوشنبه 26 آبان نیز تعزیه "حر بن ریاحی" به کارگردانی حبیب‌ا... فرزین‌نوا از گروه شبیه‌خوانی مریانج به روی صحنه می‌رود.

وی، هدف از برگزاری این همایش را زنده ‌نگه‌داشتن فرهنگ عاشورا و استفاده از ابزار هنر برای گسترش این فرهنگ عنوان کرد و افزود: هنر در به تصویرکشیدن احساسات مذهبی مردم نقش مهمی دارد.

ابوترابی اعلام کرد: بلیت رایگان نمایش‌ها در مدارس و ادارات توزیع شده و سایر علاقه‌مندان نیز می‌توانند  بدون بلیت در نوبت‌های اجرا حاضر شوند.

 وی اعلام کرد: اختتامیه این همایش نیز 28 آبان با حضور علاقه‌مندان، هنرمندان و مسئولان استان برگزار شده و از همه گروه‌ها با اهدای تندیس و لوح سپاس قدردانی خواهد شد.

ابوترای اعلام کرد: این همایش چند دوره در همدان برگزار شد، اما بنا به دلایلی دو سال متوقف شده و امسال دوباره برگزار شد.

گفتگو از سمیه مظاهری

انتهای پیام/ع

دیدگاه شما