وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : يكشنبه 4 آبان 1393 ساعت 13:10   |   کد مطلب: 10414
لایحه انتخاب شهردار توسط مردم، آسیبی جدی برای شهر/ شوراها نمونه بارز مردم سالاری دینی
عضو شوراي اسلامي شهر همدان گفت: لایحه انتخاب شهردار توسط مردم و یا هیئت حل اختلاف غیرکارشناسی بوده و آسیبی جدی برای شهر است.

به گزارش نافع، رضا میرزایی در گفتگویی افزود: انتصاب شهردار اکنون با ضوابطی انجام می شود و لایحه انتخاب شهردار توسط هیئت حل اختلاف که توسط مجلسی ها مطرح شده و از طرف مردم که دولتی ها درخواست کرده اند سرنوشت شهرها را تغییر داده و حضور و جایگاه شوراها را در جامعه کم رنگ و غیرکاربردی خواهد کرد.

میرزایی با بیان اینکه اولین وظیفه شورا انتخاب شهردار است و این یک کار تخصصی بوده که با پیچیدگی هایی همراه است، اظهار کرد: چرا که شهردار باید متخصص در حوزه های عمرانی، شهری ، فرهنگی و اجتماعی باشد که شناختن چنین فردی در میان شهرهای با جمعیت بالا کار ساده ای نیست و شهروندان نیز فرصت تحقیق و مطالعه روی گزینه ها را ندارند.

وی با بیان اینکه انتخاب شهردار توسط شوراها به صلاح مردم نیست، اضافه کرد: روال فعلی انتخاب شهردار بسیار معقول و منطقی است و در آن مردم شوراها را به عنوان نمایندگان خود انتخاب کرده و شوراها نیز با یک بررسی و کار کارشناسی دقیق شهردار را انتخاب می کنند.

میرزایی با اشاره به اینکه شوراها نمونه بارز مردم سالاری دینی هستند، تصریح کرد: تصویب یک فوریت طرح مجلس شورای اسلامی مبنی برانتخاب شهردار توسط هیات حل اختلاف و یا مردم باعث می شود از اطاعت پذیری، تعامل و همسو بودن شهردار از سیاست های شورا کاسته شود.

عضو شورای اسلامی شهر همدان گفت: گرچه روابط  بین شوراها و شهرداریها نواقص و کمبودهایی نیز دارد اما چاره کار حذف صورت مساله نیست بلکه نیاز است با استفاده از نظرات کارشناسان تهدیدها را به فرصت ها تبدیل کرده و اوضاع را بهبود بخشید.

 رضا میرزایی رفع مشکلات امور شهری را در ایجاد مدیریت واحد دانست و ادامه داد: در حال حاضر شهرداریها دارای مشکلات فراوانی از جمله عدم تعیین تکلیف مدیریت شهر با دیگر دستگاه ها و شرکت های خدمات رسان، ضرورت اصلاح قانون به روز با توجه به مشکلات پیچیده شهرها، اصلاح کاربریها و مشکلات حاشیه نشینی ، محدوده و حریم و غیره مواجه است.

میرزایی اظهار کرد: به هر صورت امید است که مجلس دنبال این باشد که طرح مدیریت واحد شهری را دولت پیاده کند و پارلمان محلی تشکیل شود نه اینکه شوراها توسط مجلس تضعیف شوند.

دیدگاه‌ها

با سلام. مشخص شود این که زدید وی در گفت و گویی گفت، این گفت و گو با نافع بوده یا جای دیگه

دیدگاه شما