وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : سه شنبه 8 ارديبهشت 1394 ساعت 22:19   |   کد مطلب: 14186
غلبه حاشيه برمتن نشست 10 نفري شوراي شهر همدان / قفل حضور خبرنگاران در صحن شوراي شهر شكسته شد
نشست شوراي شهر همدان با خبرنگاران بيش از آنكه بر متن وظايف اين شورا تمركز داشته باشد بر حواشي متمركز شد و قفل حضور خبرنگاران در صحن شوراي شهر همدان نيز شكسته شد.

به گزارش نافع، اعضاي شوراي شهر همدان در آستانه روز شوراهاي اسلامي صبح  امروز در سالن تازه تاسيس جلسات شورا كه بر بام ساختمان اين مجموعه ساخته شده براي نخستين بار در سال جاري  در جمع خبرنگاران همداني حاضر شدند و به سوالات بي پايان آنان تا حدودي پاسخ دادند.

 اين نشست كه حدود سه ساعت به طول انجاميد و 10 نفر اعضا شوراي شهر همدان در آن حضور داشت بيش از پيش تحت تاثير ماجراي شايعه بازنشستگي شهردار همدان  قرار گرفت به گونه اي كه رئيس شوراي شهر  چندين بار در سخنان صريحي  از رسانه اي كه  مطالب وي را در خصوص بازنشستگي شهردار منتشر كرده بود درخواست كرد همه مطالب گفتگو شده را منتشر كند تا اذهان عمومي در اين خصوص قضاوت كنند.

علي اكبر نظري در ابتداي سخنان خود با با رد دخالت در تصميم گیری‌ها از بيرون از شورا،گفت: براي تعامل آمده‌ایم و نه براي تقابل،اگر دخالتي وجود داشته باشد مانع  می‌شویم،شوراي شهر همدان دچار سياست زدگي نشده و پوياست.

وي كه با انتقاداتي در خصوص  شنيدين چند صدايي از اعضا شورا شهر در خصوص  حكم بازنشستگي شهردار و يا عدم آن مواجه شده بود گفت: شهردار باز نشست نشده است، بلكه تفاوتي بين ميزان سنوات خدمتي و ميزان سالهاي بيمه وي وجود دارد، براساس آخرين استعلام وي 26 سال اكنون سوابق خدمتي دارد وهنوز چهار سال تا بازنشستگيش باقيست.

اما وي در گفتگويي بايكي از رسانه‌های استان از لزوم تغيير  طرح جامعه شهر  همدان سخن گفته بودكه در اين خصوص در اين نشست بيان داشت: حد نصاب بازنگري در طرح جامع شهر در آستانه قرار گرفتن جمعيت شهر به يك ميليون نفر است و از اين رو در طرح جامع و طرح تفضيلي همدان  بايد بازنگري صورت گيريد.

نظري كه بار ديگر بر لزوم حفظ باغات و عدم تغيير كاربري آن تاكيد می‌کرد : بيان داشت: يكي از معضلات بلند مرتبه سازي در جنوب شهر اين است كه اين منطقه روي گسلي غير فعال قرار دارد اما اگر اين گسل فعال شود با خطرات جدي مواجه خواهيم شد.

بيان مشكل يك تاكسي دار به صورت زنده در نشست خبري

يكي خبرنگاران در اين نشست  در ابتكاري جالب مشكل يك تاكسيران را به صورت زنده وتلفني در خصوص فروش خطوط تاكسي در همدان در صحن شورا از زبان خود فرد مطرح كرد كه رئيس شوراي شهر همدان از رانت جالبي در خصوص فروش خطوط تاكسي در همدان پرده برداشت.

وي  در اين خصوص گفت: بعضا ديده می‌شد افرادي با خريد خطوط تاكسي از يك خط خاص آن را تنها چند ساعت بعد با سه تا پنج ميليون تومان بيشتر  به فروش می‌رسانند واين خود يك رانت ايجاد كرده كه  دستور لغو قيمت هاي متفاوت در هر خط  را داديم.

نظري همچنين در خصوص وعده خود در مورد اين كه گفته بود نامزد رياست شوراي شهر نخواهد شد گفت: قصد ورود نداشتم تنها پنج دقيقه قبل از راي گيري تعدادي از دوستان به من مراجعه كردند و با اصرار آنان تمكين كردم ، اما ديگر پس از اين دوره وارد نخواهم شد

در حين انجام اين مصاحبه شلوغ  خبري كه با عرف برگزاري چنين جلساتي سنخيتي ندارد شهردار همدان نيز به جمع اعضا پيوست وطيف اكثريت سوالات به به انتفاد از مجموعه كمانه شهرداري كمانه گرفت كه از جمله اين سوالات می‌توان به تيم داري نكردن شهرداري در سطح ملي ، انتصاب مديراني كه امتحان خود را در گذشته پس داده‌اند  در دوران شهردار جديد و  نقد نشدن فاكتورهاي رسانه‌ها  اشاره كرد كه از مهم‌ترین دغدغه اي چند تن از خبرنگاران بود كه بيشتر ساعت اين نشست را به پاسخ سوالات آن تخصيص داد.

شهردار همدان نيز در سخنانش در اين نشست خود را  فردي انتقاد پذير معرفي  كرد و  با نام بردن از چند تن از حاضران كه خود منتقد هستند وهمواره در دفتر كار وي حاضر شده و از آنها مشاوره می‌گیرد همه اصحاب رسانه را به پاسداشت حرمت قلم و نقد منصانه دعوت كرد.

ديگر اعضا شوراي شهر همدان نيز چون رضايي، خجسته، قرباغي ، الياسي  نيز در اين نشست  به ايراد  سخنان پرداختند كه در اين بين عملكرد گسترده  كميسيون فرهنگي  در ساخت و ايجاد فرهنگسرا به مساحت 352 هزار متر مربع  قابل توجه به نظر می‌رسید به طوري كه كارهاي انجام شده به صورت مكتوب در چندين صفحه به خبرنگاران داده شد كه با نگاهي اجمالي به آن می‌توان  اميدوار به تحول فرهنگي در شهر بود.

پايان اين نشست با سخنان ميرزايي رئيس سابق شوراي شهر همدان همراه شد كه روي سخنان خود را  نه رئيس شورا عنوان می‌کرد ونه شهردار وي كه به اصحاب رسانه تاكيد می‌کرد همه شهر شوراي و شهرداري نيستند، گفت: در حاشيه شهر كاري نتوانسته‌ایم انجام بدهيم .

حضور خبرنگاران در صحن شورا بلا مانع شد

 وي به تنهايي وعده برگزاري جلسه چندين ساعته با اصحاب رسانه را داد.

همچنين در اين نشست رئيس شوراي شهر همدان كه با انتقاد يكي از خبرنگاران در خصوص وعده حضور اصحاب رسانه در صحن شورا از ابتداي كار اين شورا و عدم تحقق مواجه شد در سخنانش حضور اصحاب رسانه را  در جلسات  شورا بلا مانع دانست و ازاين پس اصحاب رسانه می‌توانند در نشست‌های شورا حضور يابند.

جمعي از خبرنگاران نيز در اين نشست  درخواست قبول اقامت شركت كنندگان در نشست خبري را در يكي از هتل هاي مشهد مقدس و تقبل هزينه آن از سوي شوراي شهر و شهرداري را مطرح كردند كه با رضايت وصلوات اعضا مورد قبول واقع شد.

انتهای پیام/ح

دیدگاه شما